Vinterpromenad

Trotsandes de bistra minusgraderna och det lätta snöfallet begav jag mig trots allt ut på en SÖNDAGSPROMENAD i närområdet...Kanske för att det helt enkelt var så VACKERT med den nyfallna snön, och att jag faktiskt fick stor LUST till att vandra runt i de pudrade omgivningarna för att insupa, som det verkar, en av denna årstidens få vintriga dagar.
image1032 
Alldeles i min närhet rinner denna å. Jag hör bruset från den konstant och det är ett mycket trivsamt och avkopplande ljud...Trots att dagen är grå är den stillsamt vacker omgiven av snötyngda grenar.
   
På sina ställen är den riktig bred och känns nästan mer som en SJÖ...Det går en gångstig längs med ån och där är små söta broar att vandra över under promenaden. Här kommer jag att gå ofta i VÅR kan jag tänka mig...Jag har ingen aning, men jag tycker mig ha "sniffat mig till" att här kommer det att växa VITSIPPOR till Våren!?!
image1036 
Ett lätt duggregn har nu tagit över och bilden är i total grå-skala...Det är inte mycket LJUS nu vid denna tiden under blytunga moln, men som tur är har det ju vänt och ljuset kommer åter...Tur är väl också att det finns LJUSGLIMTAR som riktigt "gnistrar till" i allt det grå...=D
image1037 
För visst lyser Hon upp med sin färgprakt...!?! Den oerhört blygsamma Trolda...=D

Trolda - Taking A Walk...

Kommentarer
Postat av: EVA

Vilka underbart vackra bilder ! Det är bara att njta av den lilla vinter ni får...verkade som det är regn på gång hos er nu...
Här är det inte mycket snö, men vitt i alla fall, med det är mest is ! Så det gäller att ha broddar då man går en sväng...
***
K R A M från EVA !!!

Postat av: Anonym

Åh vilka härliga bilder!! Och en sån underbart GLAD Trolda =) Vilken stillhet det är på bilden ovanför dig! Helt otroligt vackert! *gillar* Såg TV igår - Olidens Vattenkraftverk! Tjing//Z

2008-01-09 @ 09:54:39
Postat av: Lily of the valley

Så UNDERBARA vinterbilder! En sån härlig omgivning du har, och du, jag tror att din näsa har rätt. ;).
Jag håller med Z, en sån UNDERBART GLAD Trolda :D. Härligt!
Ha det underbart :D
kram Lily

2008-01-09 @ 14:51:54
URL: http://liljekonvalj.blogspot.com
Postat av: Janne Pettersson

Snö?! Fubbigt, i Fjollträsk är det som vanligt bara regn och fem plusgrader.

2008-01-09 @ 22:56:51
URL: http://jannepettersson.blogspot.com
Postat av: Trolda

Eva; Bäst med broddar på så...Här är snön nu ett minne blott...
Zassi; Ja, det var en vacker dag...Och visst är jag GLAD =D Trollhättan fick eorhörd reklam i det avsnittet...Kanske t.o.m så mycket att även NORRLÄNNINGAR blir sugna på en tur...=D
Lily; Jag hoppas på näsan....=D Och jag är ju en GLAD prick...=D
Janne; Det är i VÄST det sker...=D
Trolda - godmorgon!

2008-01-10 @ 07:32:44
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: åsa

Härliga bilder..ja vitsippor..längtar jag till../åsa

2008-01-10 @ 09:14:47
URL: http://asas.tradgardsblogg.se/
Postat av: Lisa

Härliga bilder, du får njuta så länge det varar, här har vi däremot ingen snöbrist alls!!

2008-01-10 @ 10:06:17
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: Poppins

Så härligt att ha den underbara naturen precis intill! Där hade jag också promenerat för att få lite färg på kinderna. Så vacker natur! Och härligt med snön! Annat än här där det bara är svart och regnigt.
kramar

2008-01-10 @ 18:34:13
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com
Postat av: Trolda

Åsa; Snart kommer de...=D
Lisa; Vad härligt ni har det där uppe med riktig vinter...=D
Poppins; Ja, det är underbart att bo naturnära =D Och visst lyser det upp med snön o ger färg på kind...Nu är den dock ett minne blott - snön. kinderna är konstant rosiga...=D
Trolda - kramar!

2008-01-10 @ 19:17:28
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback