Nya Krukor =D

Jag gillar KRUKOR...Kanske är det för att mitt jobb som Florist innebär många inspirerande möten med dito, eller så är det helt enkelt för att jag älskar BLOMMOR och vill ha vackra "fodral" till dem...Eller så beror det på att jag tycker krukorna är en högst väsentlig del i inredningen...- Vad VORE väl ett fönster utan växter och till dem tillhörande krukor!?

Därför skaffar jag också ganska ofta NYA...Vissa tröttnar man på och har per säsong...Lite blommigt om Sommaren, ljusa pasteller om Våren, eller lite mörkare nyanser på Hösten...Men vissa tröttnar man liksom ALDRIG på! Det gäller bland annat en del jag har i det underbara ROSTIGA materialet. Även de vackra i ZINK är "för evigt bestående"...Och nu då dessa HÄRLIGA STENKRUKORNA... Ett set om ÅTTA i olika storlekar!  =D
 
Jag har ännu ej funnit växter till dem alla, men det KOMMER! Här är det den lättskötta "Hjärtan på tråd" (Ceropegia Woodi eller "Lyktranka") som figurerar i den höga modellen. I den lilla huserar det en gul-grön liten söt Suckulent som också den kräver minimal skötsel. Perfekt så här i Sommar-tider då man ju ofta har så mycket ANNAT att stå i...
 
Visst är de vackra!? Jag gillar det gedigna, det robusta...Krukorna kunde faktiskt lika gärna vara många tusen år vad gäller stil, material och form...Inget man tröttnar på med andra ord.

Tröttnar gör jag heller aldrig på BLOMMOR! Och står det en sådan här LJUVLIG bukett på bordet när man kommer hem efter en lång arbetsdag tröttnar man nog inte på dess Givare heller...;-)
 
Underbart härligt är det...Man blir bara så GLAD! Och Kärleken blomstrar...=D

Imorgon är det en STOR match för alla vi som älskar FOTBOLL!  Sverige möter Spanien och det skall bli SÅ spännande...Det blir PÅ med den BLÅ-GULA tröjan, en uppgradering av STÄMBANDEN, och många hållna TUMMAR! Och jag tror naturligtvis på VINST - Fattas bara annat! =D

Jag önskar alla Kära Blogg-Vänner en FIN HELG!

Trolda - With New Pots!

Kommentarer
Postat av: Lily of the valley

Wow! Håller med dig totalt! Jag är inte bara lyktgalen utan också kruktokig :D Vilka underbara krukor du skaffat! Jag skulle också vilja ha såndana, gillar också det robusta. Jag tycker det är svårt att hitta fina...

Underbart att bli uppskattad! Härligt när kärleken "blommar" :D

Jag är så glad för din skull :D)))))))))

Ha en underbar helg i Sverigetröjan! Helt klart ska jag också kolla matchen med Spanien.

Kram Lily

Postat av: Sara

Åh vilka fina krukor!! Set om åtta är inte dåligt. Och visst är det så att man vill byta ut - men jösses vad krukor kan vara kostsamt.



Vi åker till Norrbyskär imorron, en ö utanför Umeå.

www.norrbyskar.se

Och där ska vi leka, slöa och såklart se FOTBOLL!!

Med jobbet - blir jättekul!

Ha en underbar helg!

Kramkram//Sara

2008-06-13 @ 20:30:23
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: Poppins

Härligt att komma trött efter en dag på jobbet och få en vacker bukett. Det händer inte mig så ofta. :) Ha en härligt sommar med kärleken!

kramar från Poppins



PS Krukorna är jättefina!

2008-06-14 @ 11:35:03
Postat av: Åsa

Ja ,nu går matschen o jag har TVn i ryggen..=) vackra krukor visst gör de massor i ett arrangemang! / kram åsa

2008-06-14 @ 18:38:22
URL: http://asas.tradgardsblogg.se/
Postat av: Åsa

Ja ,nu går matchen o jag har TVn i ryggen..=) vackra krukor visst gör de massor i ett arrangemang! / kram åsa

2008-06-14 @ 18:39:02
URL: http://asas.tradgardsblogg.se/
Postat av: Inga M

De här krukorna var inte fjäskigt vackra så de kräver nog något speciellt!

2008-06-15 @ 12:30:07
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Trolda

Tack alla för trivsamma kommentarer - det värmer =D



Trolda - tjingeling! =D

2008-06-15 @ 14:10:24
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: Ann-sofie

ÅH va fina krukor!

Vart inhandlar man sånna, vill ha!

Ha de gott

MVH Ann-sofie

2008-06-15 @ 20:15:42
URL: http://affib.blogg.se/
Postat av: Pethra på Inredningsbloggen

Vad härligt att höra att kärleken blomstrar! :-)

2008-06-16 @ 11:44:38
URL: http://inredningsbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback