Söndagsbilden

 
I ett välbehövligt hällande regn hänger jag ut genom fönstret för att föreviga veckans "Söndagsbild", för det har varit oerhört torrt ute efter den senaste tidens ihärdiga Sol, och regnet behövs. Man kan nästan HÖRA Naturen pusta ut och suga i sig den nödvändiga vätan...Och det känns faktiskt också lite MYSIGT med de kraftfulla skurarna...Helt plötsligt kan man återigen MYSA inomhus och koppla av på ett helt annat vis än när Solen lyser från en klarblå Himmel. Därför har jag också idag småpysslat lite inne med mina växter och andra trivsamma ting, och njutit av det =D
 
Någon njutning att tala om för SVENSK del blev det dock inte igår...En mycket snöplig (om än kanske rättvis...) förlust mot Spanien i den allra sista matchminuten (på ÖVERTID!) kändes riktigt trist. Men nu får vi istället tänka FRAMÅT och komma igen med nya friska tag mot Ryssland, som vi möter i nästa match...För så länge HOPPET finns, finns också möjligheter till vinst! Så är det.

Trolda - With Weekly Report.

Kommentarer
Postat av: ejmis

Visst behövs regnet men det verkar aldrig bli så där "lagom väder" som vi svenska tycker så mycket om ;)

Ha en skön söndag!

Postat av: Ragnvi

Hej på dig! Neeej, jag vill INTE ha regn nu! Inte innan vi fått iordning utanför bron! Skulle det komma en störtskur då får vi ro i leran!

Vackra krukor som passar vackra Trolda tycker jag! Och härliga bilder från Smögen! 13 år sedan jag var dit; då ville inte räkorna "gå till", var för mycket elaka maneter sa fiskegubbarna!

2008-06-15 @ 16:29:27
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Poppins

Visst blev man besviken när Sverige förlorade men som du säger - det gäller att se framåt och tro på seger! :)

kramar från Poppins

2008-06-16 @ 20:30:30
Postat av: Lily of the valley

Visst blir man lite besviken men det är inte slut ännu :D Jag har sett nästan alla matcherna sedan det började förutom dagens. Behöver göra lite annat som detta t ex ;D



Ha de gott

Kram Lily

2008-06-16 @ 22:31:59
URL: http://liljekonvalj.blogspot.com
Postat av: J o h a n n a - Inredning & pyssel

Ja, vi får komma igen. Hoppet ska man inte ge upp! Ha en bra dag!

2008-06-17 @ 08:17:20
URL: http://inredning.webblogg.se/
Postat av: Inga M

Här är verkligen torrt också! Vi har aldrig förr haft bruna gräsmattor före midsommar. I kväll lägger jag ut en bildsvitpromenad i min trädgård om Du vill se! Jag har nog gjort en sån varje sommar på bloggen tror jag. Och det blir värre för varje år med igenväxningen. Hmmm det är svårt att gallra.

2008-06-18 @ 08:50:52
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback