"Bäst och Pest"

Jag har blivit "utmanad" av Lily - denna underbart rara tjej söderöver som pyntar så fint i sitt härliga hem, och alltid har ett fint och uppmuntrande ord till övers till oss alla andra bloggare - att visa två saker från mitt HEM. Ett skall vara något  jag är extra NÖJD med och det andra skall vara ett föremål jag smått "FÖRFASAS" över...

Jag börjar med ett av föremålen jag är riktigt NÖJD med =D Det är mitt SKÅP jag visat här i bloggen tidigare ett antal gånger... Tidigare var det en ganska en trist historia i brunt, men nu är det vitt, funktionellt och fint. Jag älskar mitt skåp - OCH sakerna ovanpå =D
image1145 
Jag gillar verkligen att ta till vara på "gamla ting" och göra iordning dem så de "blir som nya"...Och nästan som nytt har det blivit tycker jag. Jag förvarar handdukar och sängkläder i det kan tilläggas.

"PESTEN" i mitt Hem måste PERSIENNERNA i vardagsrummet stå för! Döm om min förvåning när jag faktiskt bara för tre dagar sedan (innan snön...) skulle fälla ner dem för första gången för att bespara blommorna de allra värsta brännande solstrålarna...De kom liksom ner i DELAR...
image1146 
Tvådelat eller tredelat eller helt enkelt MODERNT!?! TRASIGT skulle JAG kalla det...
 Lätt på svaj...En DEL av dem iallafall...

Så nu har jag ringt hyresvärden! Och blivit lovad NYA persienner...Fint va!?!

Ja det var de för stunden utvalda delarna av mitt Hem. Naturligtvis finns det FLER favoriter och FLER små "pest-härdar" man egentligen skulle kunna visa fram, men detta får räcka för nu.

I "UTMANINGEN" ingår också att skicka den vidare till fem stycken andra Bloggare. Jag väljer att skicka den vidare till:
ZASSI; Denna underbart härliga Norrlandstjej som sprider så mycket glädje och inspiration med sitt pigga och glada sätt. Hon har dessutom ett alldeles fantastiskt mysigt HEM, men NÅGOT "pest-aktigt" skall vi väl ändå kunna få ta del av...!?! ;-)
LAIJNEN; Denna pigga samhällsengagerade Göteborgska som låter oss ta del i de just nu aktuella samhällsfrågorna som berör...Hon gillar dessutom hundar och trevliga Grannar...;-)
SLOTTSTRÄDGÅRDSMÄSTAREN; Denne Man som arbetar med det jag tror Han är allra bäst på!?! Här får man kunskap, tips och råd hur man beter sig med det gröna! Det Slottsträdgårdsmästaren inte kan om trädgård är inte värt att veta! Han har tydligen dessutom en liten förkärlek för "hemma-hos-reportage" redan, så Han känns liksom given =D
JANNE; En Man som ger många bra tips på MUSIK! Mig veterligen har Han dock ännu aldrig varit engagerad i något "hemma-hos-tema" så jag tycker det är DAGS nu!
JOHANNA; Denna rara Tjej som visar bilder på inredning och ger tips om prylar. Hon visar även fina detaljer från sitt Hem. Alltid snäll och glad i sina kommentarer =D

Jag hoppas Ni alla kan ta del av "UTMANINGEN"! Även andra som har lust får naturligtvis också vara med =D

Trolda - "Challenged" =D

Kommentarer
Postat av: Poppins

Ditt arrangemang på skåpet är jättefint! Harmoniskt och välbalanserat och massvis av vackra saker. Förstår att du valt ut det som det bästa.
Persienner är hopplösa. Visst, om de fungerar som de ska är de bra solavskärmare men vackra kan de aldrig bli. Har länge drömt om träjalusier i stället för persienner...
kramar från Poppins

Postat av: Poppins

Ditt arrangemang på skåpet är jättefint! Harmoniskt och välbalanserat och massvis av vackra saker. Förstår att du valt ut det som det bästa.
Persienner är hopplösa. Visst, om de fungerar som de ska är de bra solavskärmare men vackra kan de aldrig bli. Har länge drömt om träjalusier i stället för persienner...
kramar från Poppins

2008-03-17 @ 21:10:17
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback