Söndagsbilden

image1131 
Veckans "Söndagsbild" går i brunt och grått...En bonde for förbi med en gigantisk traktor och plöjde intensivt upp det gulnade gräset, och ändrade därmed kulör på bilden. Säkert har bonden ingen aning om att han därmed förändrat Trolda´s "Söndagsbild" rejält!  (Jag tror faktiskt heller icke han bryr sig nämnvärt...)

Aktivitet BLEV det dock genast i form av FÅGLAR! En hop med kajor och kråkor dök genast ned på marken i förhoppning om att kanske snappa upp en och annan liten mask. Det ger också MIG förhoppningar om att kunna få se ett rikare DJURLIV utanför fönstret kommande dagar. Förmodligen kommer antalet RÅDJUR öka väsentligt i takt med de växande grödorna, och "rov-fåglarna" lär väl få lättare att finna föda nu också!?! Har jag RIKTIG tur kanske även ett par TRANOR dyker upp!?! Jag väntar med spänning.

Det var det BRUNA. Det GRÅ får REGNET stå för. Det har nämligen öst ner hela helgen! Men vad gör väl DET när man ändå jobbat!? Då kan man bjuda på lite regn-tunga skyar.
image1132 
När man jobbat helg innebär det minst en dags påföljande ledighet =D Därför har jag nu denna söndag lite "fredags-mys-pys-känsla" och som sig väl bör då, för att FÖRSTÄRKA denna ljuvliga känsla, har jag unnat mig några vackra PÅSK-LILJOR. Denna förhållandevis mycket billiga blomma som med sina gula färger piggar upp vem som helst, och sprider värme och glädje runt omkring sig.

Och det behövs i den annars så för dagen dystra färgskalan!

Nu blir det BOK-LÄSNING i soffan med filt! Troligen håller jag mig också uppdaterad hur det går för våra svenska FRI-IDROTTARE i inomhus-VM. Det måste man ju bara hålla sig ajour med!

Jag önskar alla trevliga blogg-läsare en fin söndag!

Trolda - With Weekly Report!

Kommentarer
Postat av: Inga M

Jag får önska Dig en bra början på veckan, för nu är det snart dags. Jag har ägnat en del av helgen åt att byta ut lite vissnande krokusar och pärlhyacinter i mina vårlplanteringar inne. Det blir små gula våreldar och små Saint Pauler istället. De håller länge och så en del Tazetter förstås. Stavas inte så väl?

Postat av: Zassi

Jasså, han har plöjt?? Haha.. det går INTE här kan jag säga :) Här har det mest snöat.

Ha en skön söndag under filten :)
Kramiz//Z

2008-03-09 @ 20:43:58
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Postat av: Anonym

Vilken rackare till bonde...men inget ont som inte har något gott med sig...:)
Som du säger så kan den gula färgen pigga upp vem som helst. Fina är de, påskliljorna.
Ha de gott
kram Lily

2008-03-09 @ 20:55:27
Postat av: Poppins

Där ser man, vilken egoistisk bonde! :)
Ha en bra ledighet. Njut av dina fina påskliljor.
kramar från Poppins

2008-03-09 @ 22:11:32
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com
Postat av: Johanna

Fina blommor, de piggar upp när det är grått och trist ute!

2008-03-10 @ 08:26:58
URL: http://inredning.webblogg.se
Postat av: Trolda

Inga; Visst är det dags! Och visst stavas Tazetter just så =D
Zassi; Snö...Stackare där... ;-)
Lily; visst är de luriga - bönderna ;-)
Poppins; Egoism var rätta ordet ;-) Och ledigheten är SKÖN =D
Johanna; Visst piggar de upp härligt =D
Trolda - tack och kramar =D

2008-03-10 @ 14:10:48
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback