Blommor...Och en fin Utmärkelse =D

image1255 
Jag har många "Favoritblommor" och en av dem är LILJOR - speciellt de som doftar...Doftar riktigt gott gör denna lilja "Longiflorum" som med sin skönhet och doft sannerligen förför...Det är ljuvligt att komma hem efter en arbetsdag och öppna dörren för att sekunden senare insupa den underbara doften denna enda blomma faktiskt sprider i hela lägenheten.
image1256 
Någon doftupplevelse får man knappast av denna blomma - "Daggkåpa" - men vacker är den att se på med sin sprödhet och lime-gröna fräschör...Den var trivsamt placerad i ett närliggande DIKE då jag tog min vardagliga kvällspromenad och naturligtvis kunde jag inte låta den stå alldeles allena där...;-) Och så här tillsammans med en gammal rostig plåtburk framträder det ljuvliga på något vis ännu mer...
image1257 
Ljuvligt rart är det också av min kära BLOGG-VÄN Poppins att skicka denna fina UTMÄRKELSE vidare till mig =D Det är en utmärkelse som insinuerar att ens blogg är inspirerande och kreativ...Jag tackar ÖDMJUKAST för det fina omnämnandet och känner mig GLAD och oerhört HEDRAD. Tusen tack! =D

Egentligen vill jag skicka den vidare till ALLA mina kära Blogg-Vänner för Era fina och inspirerande bloggar som sprider så mycket glädje och ger så mycket inspiration till mig och andra, men det är tydligen endast till fem stycken utmärkelsen skall gå...Inte lätt att välja då jag som sagt tycker att ALLAS bloggar är glädjande och alldeles fantastiska på sina vis, men så får det då bli...

Zassi - Denna norrländska ultra-glada och positiva tjej som har ett Hem jag gärna skulle kunna överta inredningsmässigt. Hon har OERHÖRT god smak =D (Är det NÅGON pryl Hon har som inte jag skulle vilja ha...Nu har Hon dessutom NY-TAPETSERAT....!)
Lily - Denna ytterst rara tjej från de sydligare delarna av Sverige som inspirerar oerhört med sina vackra bilder från sitt vackra Hem och lilla Trädgård. Här är det stilleben, katt-liv, blommor och vackra ting som fotas. Allt med en ny kamera som Hon snart hanterar bättre än den allra bästa proffsfotograf...;-) Hos Lily finner man dessutom alltid värme och vänliga ord.
Åsa - En väldigt duktig och kreativ tjej som älskar sin Trädgård och att visa bilder ifrån den. Här händer det något KONSTANT ...Är det inte någon ny blomma eller växt som sprider nyfikenhet och glädje, så är det något som pågår i en allt mer växande Trädgård. Hon gjuter, Hon gräver och Hon bygger. (Kanske är det "Gubben" som utför "grovgörat" - men det är då Åsa som kommer PÅ det...;-)) Stora planer och vågade projekt som inspirerar!
Slottsträdgårdsmästaren - Apropå Trädgård...En GIVEN plats av denna utmärkelsen har definitivt Herr Slottsträdgårdsmästaren. Här får man förutom inspiration också KUNSKAP om växterna. Kan det BLI bättre...;-)
Nina på Johangården - Här sys det och här diktas det... Det fotas och det skrivs... Det pysslas och grejas och det handlar om hundar...Kreativiteten flödar - alltså en passande utmärkelse!

Så är det och så får det bli! Men som sagt så hade jag gärna "titulerat" er ALLA till denna fina utmärkelse, så känn Er ALLA varmt omnämnda trots o-omnämnda i ovan skrift =D

Trolda - =D

Kommentarer
Postat av: Nina

åååå! Man tackar så himskans möe! Fin utmärkelse! Tusen tack! Glad blev jag.

Liljor och daggkåpa... underbart båda. Och inte kunde daggkåpan vara ensam i ett dike. Bra att du tog hem den så den fick sällskap av en gammal burk. Då blir alla glada, både daggkåpan och burken och du :)

Postat av: Lily of the valley

Tack söta du :D
Så glad jag blir över dina ord och den fina utmärkelsen :D)))))))))
Behöver jag säga att jag också har många favoriter ;-) Jag gillar både liljor, underbar doft, och daggkåpa! Himla fin burk som sällskapar daggkåpan.

Ha de gott
Många Lilykramar

2008-05-22 @ 21:31:08
URL: http://liljekonvalj.blogspot.com
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Tacka snälla...vad glad jag blir!

2008-05-22 @ 21:50:58
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Zassi

Iiiiiihihihihihihi.... *lycka*
Hihihi.. vad roligt!! Tack, tack, tack!
Fredagar är bäst ändå :) Och när man får en sån utmärkelse blir det ännu bättre :) :)

2008-05-23 @ 08:20:38
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Postat av: åsa

Hej! vad glad jag blir.. ja min gubbe har "hårda" tider..=)
Daggkåpa är en underbar blomma..=) /kram åsa

2008-05-23 @ 08:21:13
URL: http://asas.tradgardsblogg.se/
Postat av: Zassi

Åh men du vilken härlig burk!

2008-05-23 @ 08:21:37
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Postat av: Inga M

Ville bara gratulera till utmärkelsen!

Stort Grattis!

Du förtjänar den verkligen. Din blogg är väldigt fin och innehåller massor av ögongodis!

2008-05-25 @ 08:42:39
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Trolda

TACK till er alla för fina ord =D Och vad KUL att jag gjorde er alla så glada =D Och Inga; Tack för din fina kommentar också, det värmer sannerligen =D
Trolda - kramar!

2008-05-25 @ 11:52:13
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Poppins

Så klart du skulle få min utmärkelse. Det är alltid inspirerande att besöka Troldas sida! Och så kul att läsa om vilka du skickar utmärkelsen vidare till. Någon var ny bekantskap för mig och jag måste kika in.
Liljor är helt underbara blommor. Och daggkåpa är en av mina absoluta favoriter. Den passar in bra med nästan alla sorters blommor.
kramar från Poppins

2008-05-26 @ 21:29:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback