Charmiga Tavlor!

image1244 
Charmiga Tavlor...Och dessutom "VÄLGÖRENHET" - Kan det BLI bättre...!? =D

Dessa tavlor köpte jag idag på min lunchrast. En impulsiv handling som så ofta när det gäller Trolda...Det var en konstutställning i en ANNAN liten affär som resulterade i införskaffandet. Det var Människor med någon form av handikapp som målade och ställde ut, och eventuella inkomster i form av försäljning gick direkt tillbaka in i projektet. Just dessa tavlor är målade av Siv Johansson med "fel hand" efter en olyckshändelse, och jag föll för dem direkt...
  
Jag tycker de gör sig alldeles UTMÄRKT i mitt för övrigt ganska så stilmässigt "omoderna" kök...Ibland är det kul att blanda olika stilar och det ger ofta en FÖRHÖJNING av respektive stilart istället för att det blir "fel"...Och visst ÄR det ju lite av samma färger i den lilla "HÖNS-TAVLAN"...
image1247 
En annan vägg av Köket ser ut så här, och även HÄR tycker jag mig se de varma bruna tonerna smälta samman med de färgsprakande tavlorna.  ALLT är relativt ;-)  Och ÄR det nu så man mot förmodan eventuellt skulle TRÖTTNA på dem i Köket är de ju alltid flyttbara till någon annan del av "Residenset"...;-) Och att flytta runt, dona och pyssla det GILLAR ju jag!

Trolda - With Paintings!

Kommentarer
Postat av: Lily of the valley

Jag tycker det är charmigt att blanda gammalt och nytt och olika "stilar". Det gör det mer personligt och som sagt, charmigt, samtidigt visar det väl lite att man kan "se" utanför "gränserna" om du förstår vad jag menar. Det är kanske det som kallas för stilbrott ;D
Skämt åsido, tavlorna är fina och passar bra i din mysiga lägenhet. Det är ju kul om man samtidigt kan ge lite till välgörande ändamål.
Ha en fortsatt fin vecka
kram Lily

Postat av: Junitjej

Vilken underba klocka!! Väggljusstakarna gillar jag skarpt!

2008-05-14 @ 21:13:48
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Ragnvi

Godmorgon! Fina tavlor, passar så bra där dom hänger nu, men som du säger, dom är ju flyttbara!
Skulle gärna se en närbild av hönstavlan också!
Ha en bra dag!

2008-05-15 @ 06:23:29
URL: http://Rankans.blogg.se
Postat av: Trolda

Lily; Tack =D Alltså är jag en expert på "stilbrott" - alltid NÅGOT ;-) (jag förstår PRECIS vad du menar...=D) ha en fin vecka du också, tack =D
Junitjej; Tack :) Jag är glad i både klocka o ljusstakar =D
Ragnvi; Då får jag väl försöka ordna en liten närbild av Hönsen framigenom...=D Ha en fin dag du också, tack =D
Trolda - godmorgon!

2008-05-15 @ 06:53:25
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Anonym

Visst
det är både snygggt och roligt att blanda olika stilar
Passar bra ihop det där kram Tingeling

2008-05-15 @ 21:18:24
Postat av: Zassi

Superfina inköp (förra inlägget) och även mattan - trots att det bara var kem.tvätt :)
Du har så mysigt på din balkong. och jag antar utmaningen :)

Tavlorna passar så bra in hos dig!! Älskar dina rostiga detaljer och den lantliga känslan. Och att få in färg är aldrig fel.
Har själv känt att jag måste få in nån färgklick i köket, för nu är allt brunt och beiget och vitt och grått - och hur kul är det egentligen??

kramkram//Z

2008-05-16 @ 09:04:51
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Postat av: Poppins

Det är jättekul att blanda stilar. Det är ju det som är själv essensen av ett personligt hem.
Kul att du köpte tavlorna, nu får du inte bara det fint och personligt hemma, utan du gjorde en god gärning också.
många kramar från Poppins

PS Har något till dig.

2008-05-16 @ 21:58:14
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com
Postat av: Trolda

Tingeling; Det är väl härligt när man "får till det" =D
Zassi; KUL att du vill vara med i utmaningen =D Och färg BEHÖVS emellanåt för att få fram allt det där ANDRA fina...Mitt kök går ju OCKSÅ i brunt,grått o creme...(naturligtviiiiiis ;-)) Kram =D
Poppins; Tack KÄRA poppins =D du förgyller tillvaron med din fina utmärkelse och dina fina ord =D tusen tack =D
Trolda - kramar =D

2008-05-17 @ 10:43:46
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: åsa

Underbara tavlor! Visst blir man glad när man får något som man vet passar in! / kram åsa

2008-05-17 @ 19:17:57
URL: http://asas.tradgardsblogg.se/
Postat av: ejmis

Ha en skön söndag! =)

2008-05-18 @ 14:31:06
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Trolda

Åsa; Tack =D Jag tycker om dem mer och mer...=D
Ejmis; Detsamma till dig tack =D
Trolda - kramar =D

2008-05-18 @ 17:27:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback