Det Närmar Sig Advent...

 
ADVENT är det bästa med hela Julen tycker jag...Det är då man har som mest lust att pyssla och dona inför de kommande helgdagarna och det är då man har tid. Och i mörka november månad behövs det sannerligen lite ljus och pynt! På min arbetsplats är vi redan i full gång med förberedelser inför "Pysselhelgen Nummer Ett" - Advent.
Vi gör bland annat DÖRRKRANSAR i olika fomer och färger. Denna tilltalar MIG mycket och jag kan absolut tänka mig något liknande på MIN dörr. Det är en stomme gjord av "Ädelgran" (Nobilis), pyntad med Taklök (Echeveria), Kanel, Pärlemorskimrande kulor och en silverfärgad liten slinga av Al-kottar. En Rosett pryder sin plats och döljer bindstället.
 
Vi gör även lite olika PLANTERINGAR, och ofta är det det enkla som är det vackra...Jag är ju själv en stor fantast av LÖKVÄXTER av alla de slag, och de kan man verkligen frossa i denna tid. Här ses Hyacinter tillsammans med en Taklök på en bädd av Grönmossa - enkelt att göra och skönt för ögat att se på. Lite GLAMOUR får man av de "gnistrande" pärlorna...Och de vita Tomtarna är ganska gulliga och känns trivsamma att ha i arrangemanget.
 
Ursnygga är de glittriga SKÅLARNA med Tazetter i. Ett par "disco-kulor" på mossbädden är pricken över i...Det FÅR glittra till Advent ;-)
 
Enklare än så här kan det väl knappast bli!?! Tryck ned en Hyacintlök i ett glas av något slag och täck med lite mossa..."Glittra till det" med vad du har - och du har ett litet vackert - och DOFTANDE - Adventsarrangemang att njuta av.
 
Lite mer arbete krävs det av detta arrangemang...Här är Hyacinterna "inbakade" i en liten "kruka" gjord av Kanelstänger. Lite "Snöspray" på burk ger en vintrig känsla och förhöjer det andra.

Som sagt älskar jag verkligen tiden runt Advent! Jag pysslar och donar gärna både på jobbet och i Hemmet och njuter av att tända LJUS inne, lyssna på JULMUSIK och bara MYSA =D

Trolda - It´s My Time =D

Kommentarer
Postat av: Ragnvi

Trolda lilla Trolda, sååå vackert! Kom alldeles av mig....

Kramen!

Postat av: Inga M

Det är roligt att se allt fint till jul och advent!

Den där dörrkransen var suverän! Märker att Du ofta använder kanel som dekoration. För det är väl kanel, de här bruna rullarna?

2008-11-17 @ 19:09:01
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Trolda

Ragnvi; Tack =D Kanske kryar du på dig lite nu då...;-)

Inga; Tack :)Visst är det Kanel - "de bruna rullarna..." :) Och de finns i flera storlekar och DOOOOOFTAR ju bara SÅ gott =D



Trolda - kramar =D

2008-11-17 @ 21:08:59
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: Poppins

Vilken tur att du är tillbaka i cyberspace igen! Så vi får se lite vackra bilder och få inspiration inför advent. Det kliar verkligen i fingrarna att få sätta i gång och pyssla lite. Funderade över hyacinter, jag skulle vilja sätta några på bordet utanför dörren men såg inga i handelsträdgården i helgen. Kanske de har kommit nu.

Jag gillar kransen också, den var enkel och vacker! Snyggt med kanel, det ger dessutom extra julkänsla.

Ha en bra vecka!

kramar från Poppins

2008-11-17 @ 22:16:09
Postat av: Anki N

Vilka fina bider o dess innerhåll.

Visst är de så - advent är bäst.



Anki slank in................

2008-11-17 @ 22:24:05
URL: http://herrnilssonsfru.blogg.se/
Postat av: Lily of the valley

2008-11-17 @ 22:53:46
URL: http://liljekonvalj.blogspot.com
Postat av: Lily of the valley

Här ser du en som har bråttom med kommentarerna! Kan vara en fördel om man hinner skriva några ord innan man trycker på enter ;-D))))

Blev så ivrig när jag såg allt et fina!!!!!

Älskar kransar!!!! Hyacinter, mossa och taklökar i kombination med kanel....Längtar.....

Ha de gott

Kram Lily

2008-11-17 @ 22:59:06
URL: http://liljekonvalj.blogspot.com
Postat av: Lily of the valley

Du ser...nu försvann ett D! Du får inte lov att visa så fina saker....

Kram

2008-11-17 @ 23:00:47
URL: http://liljekonvalj.blogspot.com
Postat av: S/Zassi

Åh vilka härliga planteringar. Dom små discokulorna var ju dögulliga :)



Är fortfarande hemma med ryggont :( Men imorrn ska jag till läkarn, + att jag varit hos kiropraktikern.

Kram//Z

2008-11-19 @ 14:15:46
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: Plogflickan

Oh vilken söt krans!!

Jag har bara kikat på kranser ännu så länge, men ska ha en ny!

2008-11-23 @ 16:22:32
URL: http://plogflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback