"Inne-Mys-Pyssel"

 
UTOMHUS rasar vinden och snön vräker ner. INOMHUS är det VARMT och MYSIGT och jag är på "PYSSEL-HUMÖR" =D Alltså har jag gjort ett besök på VINDEN och burit ned ett litet BORD jag nu installerat lite trevliga ting på...Bordet i sig är ingen vacker historia, men med en DUK på (nåja, det är faktiskt en GARDIN, men det syns ju inte...;-)) blir det inte så pjåkigt.
 
Och så ÄR det ju så PRAKTISKT att ha en "AVSTÄLLNINGSYTA" alldeles bredvid fåtöljen...(om det nu får plats något mer vill säga...;-)) Här kan man ställa sin thé-kopp eller lägga ifrån sig sin bok...Och mysa med tända ljus =D
 
Det är lite blandad kompott på "kakfatet" Det som på bild nästan ser ut som POTATIS (!) är ingalunda det, utan det är helt enkelt torkade frökapslar från ett sedan länge införskaffat "doft-potpurri" Och så är det ett par av ZASSI´s ursöta TYGHJÄRTAN placerade på fatet (de finns säkert fortfarande att köpa i Hennes trevliga lilla "web-shop" om man vill...)

Som sagt, UTE är det sannerligen ett riktigt BUS-VÄDER, men INNE är det varmt, mysigt och ytterst trivsamt. Och här lär jag förbli med fortsatt pyssel och mys, så är det! =D

Trolda - From Inside...=D

Kommentarer
Postat av: Laijnen

Oj vad du får till det. Så fint. Önskar vi kunde ha lite av ditt väder istället. Älskar ju snön. Fast det snöar men bara pyttelite...vill ha massor av snö..



Ha de gott (på insidan då förstås) ler



Kram Kicki

Postat av: Nina

Ute är det busväder... och inne är det busförkylning... blir mest att sitta och häcka i soffan och virka eller sticka... eller sova, med tvn på.

2008-11-24 @ 13:56:56
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/
Postat av: J o h a n n a - Inredning & pyssel

Så mysigt det blev! Jag skulle gärna sätta mig en stund i fotöljen och bara njuta! Ha en fin dag! Kram

2008-11-24 @ 13:57:22
URL: http://inredning.webblogg.se/
Postat av: Ragnvi

Håller med Johanna här ovan! Så mysigt!

Jag har hållit på hela dagen med att göra advent i fönstren - inte varit ute nästan nått! Så skönt att bara få gå o pula på!

Kramen!

2008-11-24 @ 18:55:44
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Lily of the valley

Oj! Så fint och mysigt! Jag skulle behöva fler avställningsytor, har rent för lite...Kakfatet är så läckert precis som lyktan, fint med kottarna o mossan.

Arrangemanget i förra inlägget är också helt i min smak :D Fast det vet du ju redan ;-)

Kram Lily

2008-11-24 @ 20:34:14
URL: http://liljekonvalj.blogspot.com
Postat av: EVA

Vilket underbart kakfat ! Hur snyggt som helst ! Tänk det fyllt med julgodis...MUMS...hihi !!!

Men nu äter jag ju inte godis...jag och dottern har hållt upp med det sen 1 augusti, men jag tänkte att på julafton ska åtminstone dottern få äta lite...men inte mamma !



***

KRAAAM EVA

2008-11-25 @ 08:40:01
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Sara

Ojoj så fint du pyntat. Ett litet bord är aldrig fel vid favvofåtöljen.

För vinglaset kanske ;) Eller ja det går ju självklart bra med en tekopp oxå.



Ha det bäst. Kramiz

2008-11-25 @ 19:52:14
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: Sara

Mäh..?? Min kommentar "fastnade" inte.

Hmm.. jaja, jag skrev iallafall att ditt inne-mys är hur fint som helst. Och att på det lilla bordet vid favvofåtöljen passar ju ett glas vin oxå bra, fast det går ju bra med en tekopp oxå ;)



Och hjärtan finns det. Jag fyller på hela tiden :)



Ha det bäst! Kramiz

2008-11-25 @ 19:58:22
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: Poppins

Skönt att få vara inne och mysa och pysa! Jag är en riktig huskatt som älskar att vara inomhus och bara ha det bra!

Ditt våningsfat har jag beundrat innan men jag har faktiskt inhandlat ett trevåningsfat i zink. Det kommer på bild inom kort!

Fortsätt att ha det mysigt!

kramar från Poppins

2008-11-25 @ 20:00:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback