Julmusik!

Jodå, nu är det dags! Det är full volym på stereon i bilen på väg till jobbet som gäller, och det handlar om JULMUSIK...Och jag sjunger! Högt, ljudligt och med. Tindrar med ögonen, det ringer bjällror i öronen, och visst KOMMER det väl några snöflingor dalandes ned från den gnistrande stjärnklara Himlen...!?! Det är Elvis, det är Carola och det är Tommy Körberg bland andra. Absoluta Favoriten är dock Aimee Mann med sin "One More Drifter in the Snow", och här kan jag verkligen texten utan och innan vid detta laget...;-) Det är KUL på HJUL och snart JUL. Jag laddar för fullt och gasar på lite extra till dessa LJUVLIGA JULSKIVOR jag älskar så mycket att sjunga med till =D (TUR kanske att jag oftast reser ensam i bilen...;-))
 
Har ni den ännu inte i er samling så se till att skaffa den - den är bara SÅ bra! Hon har en fantastisk känsla i sin röst och är det någon som kan sprida värme och hetta under kyliga stjärnklara nätter där snöflingor falla är det denna Dam.

Trolda - Full Of Music ;-)

Kommentarer
Postat av: Poppins

Just den har jag inte hört men annars har vi flera CD med Aimee Man. Visst har hon en härlig röst!

Och det finns många bra jullåtar. Här går de också varma!

kramar från Poppins

2008-11-10 @ 19:47:11
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Jag hatar julmusik....men älskar Aimee Mann...så nu får allt trädgårdsmästaren gå och handla julmusik..tack för tipset trolda....och du glömmer väl inte fototävlingen? Ha en fin dag!

Postat av: Ragnvi

Godmorgon lilla Trolda som tindrar!

Jag är ledig idag och har morronmyst lite!

2008-11-12 @ 09:15:21
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Zassi - Sara

Shit pommes frites vilka UNDERBARA bilder du bjuder på!

Jag höll formligen på att drunkna i din Uvväninnas julskyltning. Tomtarna blev jag jätteförtjust i och jag ska genast ta en lov på stan på lunchen för att se om jag hittar liknande små mossiga män :)



Din golvljusstakar är hur snygga som helst och jag kan tro att de passar in hos dig perfekt. Bra att det är tyngd i dom oxå så att de inte vips trillar omkull om man vill flytta på dom eller när man tänder ljusen.



Aimee Mann är helt ny för mig. Gillar verkligen dina musiktips - jag har inhandlat två skivor efter tidigare tips.. nu känns det som att det blir en tredje gång :)



Ha det allra bäst!

Kram//Z

2008-11-12 @ 10:06:46
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: J o h a n n a - Inredning & pyssel

Åh så mysigt det låter! Jag älskar julen och julmusik. Men tror inte att sambon skulle uppskatta att få lyssna på julmusik varje dag i bilen redan. Och antagligen inte vid jul heller, för han är inte alls lika mycket för julmusik som mig, men då skulle det nog gå bättre.

Hmmm får försöka klura ut ett sätt så jag kan åka bil mer själv, så jag kan sjunga och lyssna på julmusik för fullt ;) hihi Men förslaget att han skulle cykla är inte så välkommet, då han har över en mil till jobbet och han kan släppa av mig på vägen dit.

Ha en bra dag! Kram

2008-11-12 @ 10:35:58
URL: http://inredning.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback