"När Hjärtat Blir Varmt"

 
Vad passar väl bättre så här i den mörka och ganska så trista månaden november än att kura upp i soffan och mysa med en FILM!?! När vinden viner runt knutarna och regnet piskar mot rutorna och mörkret lägrat sig tätt, tätt, är det verkligen skönt att få drömma sig bort en sväng...Och drömmer sig bort GÖR man verkligen i denna vackra film.
 
Som så ofta när jag rekommenderar en film är det av det ROMANTISKA slaget...;-) Jag ÄLSKAR ju verkligen romantiska filmer och det skall helst vara med LYCKLIGA slut, såklart. Och utan att berätta allt för mycket om filmen i sig, kan jag utlova ett lyckligt slut =D

Man BLIR verkligen "varm om Hjärtat" av att se den. De fantastiskt vackra miljöerna är en bidragande orsak till det...Historien utspelar sig nämligen i det underbara TOSCANA, som enligt mig är ett av Världens mest tilltalande områden. Här tas man med till de gamla härliga stenhusen, och här vandrar man längs kullerstensgatorna. Man sitter med på uteplatsen och intar en italiensk måltid med tillhörande vin. Man vandrar längs vinodlingar och besöker olivlundar, allt inramat av böljande grönska. Man blickar ut över det mjuka landskapet och man riktigt känner doften av Lavendel...Filmen är också gjord med lite HUMOR, och det är inte sällan man drar på smilbanden.

Det är BRA skådespelare i filmen och den kanske mest kände av dem är "pappan" till dottern i filmen, Harvey Keitel, som spelar en "gammal avdankad författare" med liten tilltro, eller ingen alls, till sitt eget skrivande. Den unge och ambitiöse bokförläggaren som skall försöka få den mytomspunne mannen att skriva igen, och som blir handlöst förälskad i dottern, spelas av Joshua Keitel. Dottern är som så ofta i denna filmkategori, vacker och rar och spelas av Claire Forlani.

Det är en "må-bra-film" på hög nivå. Detta är alltså mycket också tack vare de underbara miljöerna, och de, som det känns, äkta människorna man får möta i filmen. Och naturligtvis är det "tår-varning" på slutet...;-) Om än LYCKLIGA sådana =D

Se den nu i Höst-rusket, dröm dig bort, och må bra!

Trolda - At The Movie =D

Kommentarer
Postat av: Sara

Åh det är precis vad jag behöver ser jag :)

Ännu ett härligt filmtips!!

Tack, tack - den ska jag se.



Är sjukskriven :( pga ryggskott.

Ska till kiropraktikern kl fyra men sen blir det vila och enstaka promenader INOMHUS.

Kramiz

Postat av: J o h a n n a - Inredning & pyssel

Åh tack för tipset! Ska kolla efter den! Ha en mysig helg! Kram

2008-11-21 @ 11:15:43
URL: http://inredning.webblogg.se/
Postat av: Poppins

Vilket bra fimltips! Ska hålla utkik efter den. En film som utspelar sig i Toscana låter underbart. Jag drömmer om att få hyra ett litet hus där och bara få njuta av det vackra landskapet och den goda maten.

kramar

2008-11-23 @ 13:17:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback