Söndagsbilden

 
Oktobers första "Söndagsbild" går i de grå färgernas tecken...Havet är grå-blått och Himlen är en palett i grå-skalans alla toner, och efter nattens utlovade STORM, som väl inte BLEV så förfärligt våldsam som utlovat, är eftermiddagen grå, regnig och blåsig. Perfekt "inne-mysar-väder" med en god bok i soffan...Eller varför inte kika på någon romantisk film under en värmande filt!?!  Möjligheterna är många, och sittplatser finnes =D
 
Även TAPETEN går i grå-skalans tecken...Det känns EXTRA påtagligt nu med en VIT soffa =D Och den helt nyinförskaffade FÅTÖLJEN i vitt med en gigantisk tillhörande FOTPALL är bara helt UNDERBAR att sitta och "tryna" i...Jag är verkligen HELNÖJD med valet av färg i vardagsrummet, och skulle jag nu tröttna på det vita är det ju faktiskt bara att svida om kostymen på Ikea´s "Ektorp-serie" för en hyfsad billig penning till någon annan färg. Det finns numera ett otal färger och mönster att välja på, men just nu är det alltså vitt som tilltalar mig allra mest.
 
Och tillför man dessutom matchande ACCESSOARER i någon kulör, såsom här exempelvis KUDDAR, TAVLA och BLOMMOR i grönt, rosa och gult blir det vita härligt fräscht och levande...Blomsterbuketten av ROSOR är bara LJUVLIGT underbar och den doftar alldeles fantastiskt gott =D
 
Vardagsrummet börjar onekligen "ta form" och jag känner verkligen TRIVSAMHET och HARMONI när jag befinner mig där =D

Trolda - With Weekly Report And A Brand New Sofa =D

Kommentarer
Postat av: NP Möller

underbara rosor och soffan ser härlig ut .

Där skulle jag vilja sitta och mysa kram från Möller

2008-10-05 @ 18:03:34
Postat av: Poppins

Vilken härlig soffa! Och alla dessa kuddar gör ju att man vill sjunka ner och titta på den där romantiska komedin! :)

Fåtöljen ser också inbjudande ut. Jag älskar stora fåtöljer som man kan dra upp benen under sig och bara njuta!

kramar från Poppins

eller Au revoir som man säger i Fraaaaaaaaaaaaaance....

2008-10-05 @ 18:58:58
Postat av: Poppins

PS Så många rosor, förresten! Har det firats något speciellt eller man bara får en sådan underbar bukett utan anledning?

2008-10-05 @ 18:59:56
Postat av: Bollebygdsbo

Klart att du mår bra i ditt fina rum. :)

Postat av: Ragnvi

Gokväll lilla Trolda! Så vitt o fiiiint hos dig! Skulle aldrig funka här med hund o katt, inte med mig heller!

Jo, jag har Ån rinnandes precis nedanför bron, på gott o ont!

2008-10-05 @ 20:58:23
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Åsa

Vilket fint skåp !!

Ha en bra vecka !!:-))

2008-10-05 @ 21:20:46
URL: http://fyrarumochenalkov.blogg.se/
Postat av: Inga M

Jag blir så imponerad! Himla snyggt är det och Du tycks kunna välja stilar så där och alla blir lika fina. Förstår att Du trivs.

2008-10-06 @ 05:41:18
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Zassi

Åh men så trivsamt och mysigt! Och tygtavlan är ju superfin. Riktigt ROMANTISK! För att inte tala om rosbuketten! Jag blir rakt avis :)

Du får till det var du än bor. Dina vita skåpar passar bra in!



Vi bakade bullar i helgen, 49 st, nu finns bara två kvar... :)



Kramkram//Z

2008-10-06 @ 08:23:50
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: J o h a n n a - Inredning & pyssel

Ja, när vädret är trist ute så passar det perfekt att sitta inne och mysa! Vi hade faktiskt soligt väder igår och jättefint, förutom på kvällen då regnet öste ner. Kram

2008-10-06 @ 09:38:47
URL: http://inredning.webblogg.se/
Postat av: Trolda

TACK alla rara för fina kommentarer =D



Trolda - =D

2008-10-06 @ 15:36:45
URL: http://trolda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback