Höstkväll

 
EN av fördelarna med att bo vid HAVET är att det är så lätt att " ta sig ut "...Havet liksom lockar och drar, pockar på uppmärksamhet och vill dela med sig av sin fantastiska energi och skönhet. Alltså GÅR man ut på en promenad TROTS att man kanske arbetat hela dagen och egentligen är ganska trött och hellre hade satt sig till ro i soffan...Och så  går man ut, fylls av energi...Det RUSAR i kroppen och man känner LYCKA och GLÄDJE och man bara mår så BRA!
 
Och är det man får SE så här vackert och behagligt ångrar man definitivt inte sin lilla tur ut i kvällen...Hösten känns påtaglig, väldigt nära. Det DOFTAR speciellt, det är ett speciellt skimrande LJUS och det LÅTER av Höst. Det råder  stillhet, lugn och ro. Hösten - en Pärla.
 
Och när man sitter där på den PERFEKT situerade parkbänken på "Strandpromenaden" och tar del av Solnedgången över ULVÖN kan man bara instämma i att "Sverige är fantastiskt" SÅ vackert, SÅ underbart. Och det ÄR faktiskt så att ALLA årstider har sin prakt, sin skönhet och sina fördelaktiga ting. Nu ÄR jag väl lyckligt lottad som KAN känna glädjen över de alla fyra årstiderna och NJUTER av att få ta del av dem i dess HÄRLIGA och BÄSTA tid =D
 
Det är HÄRLIGT att LEVA, det är HÄRLIGT att vara Människa, det är HÄRLIGT med HÖST! Och jag ÄR så lycklig =D

Trolda - Autumn-Girl =D

Kommentarer
Postat av: Ragnvi

Mmm, det riktigt strålar kärlek om lilla Trolda!

Postat av: Inga M

Va roligt att Du är lycklig och mår bra! Det gäller att ta vara på stunden och njuta av den! Du har rätt.



Jag har på min blogg nu lagt ut bild på den här kärleksörten som inte vill blomma utan bara blir svartgrå. Jag tänkte om Du eller någon annan kan begripa vad som drabbat den.

2008-09-28 @ 08:19:25
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Zassi - Sara

Åh vilka härliga bilder! Och visst är hösten alldeles underbar. Man kan inte annat bli än lycklig :D

Och när jag läser dina rader leker ett leende i mungipan lycka



Ha en alldeles underbar SÖNDAG!!

Kramiz//Z

2008-09-28 @ 09:19:03
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: Lily of the valley

Jag blir rörd och en liten tår trillar ner på min kind! Så underbart att läsa dina rader! Så härligt att veta att du mår bra! BÄST av allt - Du är KÄR :D



Bilderna känns som du!



Kram Lily

2008-09-28 @ 21:44:52
URL: http://liljekonvalj.blogspot.com
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Fantastiska bilder....du har verkligen känsla för det vackra!

2008-09-28 @ 22:56:30
URL: http://gardener.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback