Söndagsbilden

 
På veckans "Söndagsbild" märks det tydligt att det mörknar betydligt fortare om kvällarna nu och HÖSTEN känns väldigt närvarande. Jag trodde jag skulle hinna hem innan Solen gick ner, men ack så jag bedrog mig...Men visst är Himlen otroligt vacker i sin färggranna skrud!?! Och med det fallande mörkret UTE, myser man ju gärna INNE, och det är precis vad som väntar nu i skrivande stund efter uträttat dagsverke och andra bestyr.
 
"Andra bestyr" består i tillagning av ÄPPLEMOS! Mitt allra första faktiskt, och jag erkänner att jag faktiskt känner mig riktigt STOLT över det uträttade ärendet =D Medan jag ändå var igång och kände mig så härligt HUSLIG passade jag på att "slänga ihop" en fantastiskt god ÄPPLEPAJ också...;-) Det är DEN som skall inmundigas nu tillsammans med krämig vaniljsås.
 
Mmmm..."Känner Ni den smarriga doften!?!" Och då skall Ni bara veta hur den SMAKAR!!!  Dessutom är den BUSENKEL att göra och det passar onekligen mig alldeles ypperligt =D

ÄPPLEPAJ 4 personer

125 gram smör
1 dl socker
2 dl mjöl
1 tsk vaniljsocker
1/2 tsk bakpulver
äpple

Skiva äpplena i bitar och lägg i en ugnssäker form. Smält smöret i en kastrull och rör i socker, mjök,vaniljsocker och bakpulver. Låt det bli en "kletig" massa. Bred massan över äpplena och sätt in i ugnen cirka 25 minuter på 225 grader. Servera med glass, vaniljsås eller vad Ni nu tycker passar till! Smakar riktigt gott =D


Jag önskar Eder alla en härlig Höstkväll i MYSETS tecken =D

Trolda - With Weekly Report And In The Kitchen =D

Kommentarer
Postat av: Nina

Tror jag kvistar över till dig och provsmakar äppelpajen :)

Postat av: Trolda

Du är välkommen =D



Trolda - tjingeling =D

2008-09-15 @ 17:00:37
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: Poppins

Mums! Det är exakt samma recept som jag har!

2008-09-15 @ 21:09:29
Postat av: Ruggugglan

ja den äppelpajen väntar ja inte så länge på..när kommer inbjudan?nu är det väl änna dags för vinmuchtarser!!!!storugglan

2008-09-17 @ 12:14:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback