Nymålat!

 
Huuuu...Rejält modernt på 80-talet, och tydligen snart på modet IGEN enligt vissa "trendorakler", men inte tycker då JAG särskilt mycket om "gulnad" furu i dagsläget, och knappast heller i framtiden, även om jag faktiskt föll för trenden då det begav sig... 
 
Nu är detta dock ingalunda något JAG valt som inredning i köket utan luckorna var befintliga vid inflyttning, och en eventuell ommålning var enligt husägaren INTE att tänka på...Det var DÅ det...nu har det blivit annorlunda och det är jag väldigt glad för =D Och mitt färgval är klassiskt vitt, som jag tycker känns rent och fräscht i det förhållandevis lilla köket. Det är också en stor fördel med att välja TAPET (jodå, det måste det ju också bli framigenom...;-)) med vita luckor på plats, då de flesta kulörer passar till det vita, och att man då verkligen kan välja och vraka bland tapet-utbudet...;-)
 
Visst blev det stor skillnad!? Borta är den "gulnade" furun och de hemska små "handtags-knopparna"...Nya fräscha luckor med tillhörande handtag i "antikmässing", så skall det vara! =D
 
Nu återstår bara "finliret" att putsa på...Det har jag ännu inte haft tid eller lust till, men det kommer! Och inspirationsmässigt känns det BETYDLIGT roligare att rumstera om i ett kök som detta än som det var tidigare =D

(Den duktige MÅLAREN kan tituleras "Trolda´s Sambo" ;-))

Trolda - In The Kitchen =D

Kommentarer
Postat av: Poppins

Vilken skillnad! Luckorna blev jättesnygga i vitt och så mycket billigare än att springa iväg och köpa nya. De snygga handtagen gör ju mycket också!

kramar från Poppins

2009-04-21 @ 20:41:39
Postat av: Ingrid

Mycket snyggare, du får ge din sambo en extra stor kram för det fina jobbet.

Jag säger igen, Mycket snyggt.. bra gjort.

Kram Ingrid

Postat av: Zassi - Sara

Åh vilka härliga bilder!! Som vanligt =)

URTJUSIGT får du det i köket! Och det lilla skåpet passar ju perfekt. Du har det så fint så fint.



Du bara måste visa MER! Jag får sån inspiration =)



Jag håller på att måla min skåp nu, men jisös vad långsamt det går. Det är så himla mycket annat "som ska bara"... hela tiden =)



Ha det bäst!! Kramkram

2009-04-22 @ 07:34:27
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: Zassi - Sara

Alltså jag menar skåpet/hyllan i rummet vid fåtöljen :)

2009-04-22 @ 07:35:32
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: Lily of the valley

Superfint! Vitt är magiskt!:D

Det är roligt att förändra:D

Kram Lily

2009-04-22 @ 20:06:06
URL: http://liljekonvalj.blogspot.com
Postat av: Nicki

Vilken skillnad! Blev kalasfint, att ha en egen "målare" är inte helt fel. =) Ska bli spännande att se fortsättningen.



Kramz/Nicki

2009-04-22 @ 21:55:01
URL: http://hemmahosnicki.blogspot.com/
Postat av: Flora

Vilket lyft för köket! Jättefint!

2009-04-22 @ 21:59:45
Postat av: Inga M

Det var verkligen snyggt! Vitt är alltid fint, sen går det ju att pigga upp med olika färger i textilier och med blommor och annat. Tacksamt också mot vit bakgrund. Det kan bli fint att måla om, om man är noga med grundarbetet, annars ser det lite lätt bedagat ut direkt med ojämnheter. Jag har ju just ett gulnat furukök som skulle kunna bli nåt annat. Men det har inte blivit av.

2009-04-23 @ 06:27:54
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Peter

Hur gjorde ni mer exakt när ni målade? Roller, pensel, andra tips för att få bra resultat?



Har de rört sig något så de blivit fula vilket är risker med fönsterluckor?

2011-02-13 @ 17:11:27
Postat av: Trolda

Peter; Bra underarbete...min käre Sambo är ytterst noggrann med sånt! Han slipade o spacklade, grundmålade och sedan med både roller och pensel - roller på de större ytorna, pensel på de mindre. Kan tyvärr inte säga hur de ser ut NU, för vi har flyttat... =D Gå till målaraffären och fråga så får du säkert perfekta tips just hur DU skall göra!



Trolda - lycka till med målningen! =D

2011-02-14 @ 14:14:12
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: Peter

Lät ni dörrarna sitta kvar vid målning eller togs de ner en för en och målades?

2011-02-21 @ 12:15:47
Postat av: Anonym

Dörrarna togs ner, alla beslag o handtag togs bort - en hel del pyssel, men fint blev det! :)



Trolda - =D

2011-02-23 @ 12:32:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback