Påsk-Pynt =D

 
Välkomnande i hallen tycker jag mitt PÅSKRIS med Fjädrar, Ägg och Hönor i är! =D Det behövs inte så mycket för att skapa Påsk-känsla i Hemmet, ofta räcker det med att sätta fram ett par Hönor, ta in lite Ris och så pynta med lite BLOMMOR förstås! 
 
Söta, söta FÖRGÄTMIGEJ tillsammans med MINI-PÅSKLILJOR i mitt lilla Fågelbo med Mossa, Halm, Fjädrar, och ett par små Hönor, utgör ett trevligt litet Påsk-arrangemang att ha på bordet.
 
Och på köksbordet är det gult, gult och kacklas på för fullt...;-) Lite Ris, några Ägg och ett par Kycklingar, och vips är Påsken här! =D

Påsken är lättsam, trevlig och GLAD. Enkel att ta till sig, enkel att pynta rart till, och så är den situerad på årets allra bästa tid - Våren! Jag GILLAR verkligen Påsken!

Trolda - With Easter =D

Kommentarer
Postat av: ejmis

Jag och katterna är inte överens om hur påskpyntet ska behandlas så här pyntas det väldigt sparsamt... ;)

Postat av: Lily of the valley

Jag gillar också påsken för just det du säger + alla härliga färger, ägg och kackel.

Min lilla kisse gillar pynt ;-) Så, så många fjädrar lär det inte bli här ...:D

Nu är jag ledig en vecka...fast det blir jobb i pappas kompis trädgård några dagar. Tänkte vara klar på fredag så jag kan "vila" mig lite och njuta avledighet, helg och vackert väder. Kanske åka en tur till Österlen...:D

2009-04-08 @ 19:42:46
URL: http://liljekonvalj.blogspot.com
Postat av: Lily of the valley

Tryckte för fort!!!!

Glad Påsk :D

Kanske ses vi imorgon ;-)

Kram Lily

2009-04-08 @ 19:44:08
URL: http://liljekonvalj.blogspot.com
Postat av: Poppins

Det ser härligt gult och påskigt ut hemma hos er! Jag håller med om att det är ganska lätt att få påskstämning och att blommorna är nästan det viktigaste. Jag tar "lättare" på påsken också, pyntar inte så mycket. Det är ju en högtid som knappt hinner börja förrän den är slut.

Önskar dig en glad och solig påskhelg! Sitter här med en massa godis men inga häxor har ringt på dörren i kväll. Är det en tradition som är på väg bort, tro?

kramar från Poppins

2009-04-09 @ 22:19:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback