Sommar-Känsla...=D

 
Än så länge gapar badbryggan tom, men fortsätter denna nästan Sommar-lika värmen att råda, lär det väl troligen inte dröja länge innan badgästerna intar platsen med besked...Lugnet och stillheten var dock rådande igår, när jag mitt på dagen spenderade ett par härliga timmar sittandes och "filosoferandes" på bryggan ovan. Med medhavd kaffekorg och en nyinförskaffad bok njöt jag verkligen av stunden och det fantastiska vädret =D
 
Jodå...ett litet "tå-dopp" blev det, och även om jag nu verkligen GILLAR att bada var det lite VÄL kallt för min smak...Det blir till att vänta ett tag till, gärna med en temperatur överstigandes de tjugo. Och det ÄR tidigt! Man undrar lite faktiskt hur det REDAN kan vara så här varmt...Och tydligen har FLYTTFÅGLARNA aldrig återvänt så tidigt som de gjort i år. Bara att hoppas att det håller i sig!
 
Från bryggan ser man verkligen att det SPIRAR...Och då är det inte bara kyrktornet jag syftar på, utan Naturen i sin helhet. Vartenda träd skiftar i den så vackra ljus-gröna tonen, och de flesta Blommor är på väg upp för att ståta med sin prakt. 
 
Dessa ljuvliga Pingstliljor ståtade verkligen med all sin prakt i full blom där de i skydd av bergväggen fått extra värme och Sol...Och gräset de växer i är redan långt och frodigt.

Det är NU som Sverige är som allra vackrast tycker jag, och det är NU man verkligen uppskattar sitt alldeles fantastiska Land till fullo!

Trolda - Pure Sunshine...=D

Kommentarer
Postat av: Milla

Åh vad mysigt du verkar ha haft det! Kaffekorg och bok... ljuvlig måndag...

Det är verkligen sköna dagar nu.

Vackra bilder, det är riktigt sommarljus i den översta.

Passar på att tacka för din fina kommentar.

Kram

Postat av: Lily of the valley

Underbara bilder! Jag blir rent lyrisk :D Visst är det så...samma seende :D

Ha de gott

Kram Lily

2009-04-28 @ 18:23:21
URL: http://liljekonvalj.blogspot.com
Postat av: Ragnvi

Men hej o tack för alla goa rader hos mig! Sånt värmer! Liksom dina underbara foton från västkusten! Grönt är skönt heter det ju...och nu är det ljuvligt!

Vad fina dina köksluckor blev! Händig både du o sambon!

Kramen!

Ragnvi

2009-04-28 @ 22:06:41
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Man kan nästan inte tro att det är näst sista dagen i april med denna värmen.

Härligt med en kaffekorg i det fria.

Kram Ingrid

2009-04-29 @ 19:41:51
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback