Balkong-Liv...

...är verkligen något jag drömmer om och längtar till! Och det är delvis därför jag och min Käre Sambo nu alltså inom kort flyttar till ny adress. Men då duger det väl inte med en balkong som ser så HÄR trist ut...!?! Full av alger som på grund av närheten till Havet gärna biter sig fast, och färg som flagnat på många håll...
 
Ingen rolig syn direkt...Det var bara till att sätta igång med skurhink och borste, målartvätt, spackel, sandpapper och färg. Ett drygt jobb, men som med trevligt sällskap och Solens hjälp, resulterade i några härliga timmar tillsammans och en hyfsad solbränna...;-) Och så blev det ju sådan SKILLNAD! 
 
FÖRE Trolda inklusive Sambo kom till undsättning...;-)
 
Och EFTER...(kanske dags att sadla om till "balkong-renoverare" i framtiden...!?!;-)) För det är inte utan lite stolthet jag ser resultatet an...=D
 
Nu skall den bara "pyntas" lite också!  Ett par stolar, ett litet bord, och så BLOMMOR förstås! =D Det får väl vänta en liten stund eftersom det stora flyttlasset går nu i helgen (!) och således kommer ta en hel del tid...Men så småningom så! Och för den intresserade kan jag lova att sent på lördag kväll lär Trolda inklusive Sambo DEFINITIVT sitta här med ett glas rött vin, i skenet av ett stearinljus, och insupa Havs-utsikt och Solnedgång, och njuta av att det "värsta" flyttlasset nu är gjort! Romantiskt så det förslår, så säg...=D

Trolda - With Balcony!

Kommentarer
Postat av: Sara

Åh men vad duktiga ni varit! Blev hur fint som helst.



Kan tänka mig att ni kommer att njuta där många kvällar =) Shit vad mysigt!



Ha det bäst! och lycka till med flytten i helgen.

Kramkram

Postat av: Ragnvi på jobbet...

Jamen jisses vilken skillnad det blev! Duktig ni!

Hoppas nu flytten går bra och att ni inte tappar nåt ömtåligt!

Kramen!

Ragnvi

2009-08-14 @ 12:20:06
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Poppins

Balkongen blev verkligen förändrad! Det ska bli spännande att se hur Trolda ska inreda balkongen - ser framför mig ett hav av växter och annat som ger stämning. Och hur ser utsikten ut från balkongen? Kanske det avslöjas med nästa söndagsbild?

kramar från Poppins

2009-08-14 @ 13:16:20
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com
Postat av: Lily of the valley

Superfint blev det! Ja, det låter verkligen mysigt med balkong, blommor, lite vin, havsutsikt och solnedgång. Jag förmodar att ni har lika mycket som jag att flytta, så nog behöver man något sådant att se fram emot.

Ska bli spännande att se er balkong växa fram med blommor och annat kul :D

Ha de gott

Kram Lily

2009-08-14 @ 17:57:00
URL: http://liljekonvalj.blogspot.com
Postat av: Ingrid

Det var en förändring som heter duga.

Verkligen snyggt.

Får vi se när det är pyntat och klart också ?

Kram Ingrid

2009-08-14 @ 23:00:04
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: ejmis

Vilken skillnad! =)

2009-08-15 @ 14:47:29
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Inga M

Flott blev det! Nu ser vi fram emot bilder på bord och blommor och så!

2009-08-15 @ 14:55:07
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback