Rönnbär!

 
Under gårdagens kvällspromenad passerade jag detta RÖNNBÄRSTRÄD som verkligen prunkade av vackra klasar med bär. Det sägs ju att om rönnbärsträden är fulla av bär blir det en riktigt kall vinter, men om det tror jag nu INTE! Eftersom jag inte VILL ha en kall vinter...;-) Däremot satte lusten in till att  tillverka en vacker DÖRRKRANS att ha på dörren!   
 
Dörren - den EGNA ytterdörren, med EGEN ingång - till den kommande lägenheten - som ju innebär att man nu faktiskt KAN pynta och göra fint vid entrén! =D Kanske blir det något i stil med denna härliga krans...vi får väl se! Men bara MÖJLIGHETEN att kunna göra fint utanför gör ju att man får lust till att pynta och greja! 
 
"Pynta och greja", ja...Det behövs onekligen lite fasad-jobb på mitt nya boende och det är på gång! Det skall skrapas,putsas och målas, och enligt uppgift drar arbetet igång redan IDAG! För nu kommer det ju FIIINT folk till huset...i form av TROLDA inklusive SAMBO! ;-) Och här syns den EGNA ingången, med den EGNA dörren. Så får vi väl se när den pryds av den där RÖNNBÄRS-KRANSEN! 

Trolda - "With Rowanberry And A Door" =D

Kommentarer
Postat av: Ragnvi

Morning lilla Trolda! Himmel vilken vacker krans! Har du lånat bilden eller har du gjort kransen själv?!

Så fint ni verkar flytta till! Härligt! Läntar tills ni är inne o du kan visa oss runt!

Kramen!

Ragnvi

Postat av: Sara

RÖNNBÄR?? Redan!! Pewh...

Men jisös så underbart fin krans du gjort!

Det kommer att bli hur fint som helst vid er dörr =) När du fått pyntat och fixat.



Åååh... jag LÄNGTAR tills vi kommer och hälsar på igen!



Jag har varit och hälsat på kära mor ett par dar. Och min moster som är uppe från VÄNERSBORG. Dom ska på kusinträff på lördag - jag däremot ska på TOMAS LEDIN.



Nu ska vi på stoptippen med en massa "rat". Bla en trasig (engelskt röd) soffa från festen i fredags :) Hahaha... har för tunga gäster.



Kramkram//Sara

2009-08-05 @ 10:41:48
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: ejmis

Vilket härlig läge huset verkar ha...och rönnbärskransen...helt fantastisk!!

2009-08-05 @ 23:35:02
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Lily of the valley

Härlig krans du har gjort! Mysigt hus! Härligt med både trädgård och balkong! Förstår att du längtar :D

Härligt väder vi har :D

Kram Lily

2009-08-06 @ 17:40:20
URL: http://liljekonvalj.blogspot.com
Postat av: Ingrid

Oj.. vilken vacker rönnbärskrans.... såå himla fin.

den hade passat på min dörr hi hi hi.

Kram Ingrid

2009-08-06 @ 21:20:21
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Poppins

Oj, vilket stort hus! Men ni ska inte bo i hela? Huset ser ut att ligga härligt till med naturen in på knutarna.

Underbar krans som kommer att passa perfekt på den nya dörren.

kramar från Poppins

2009-08-08 @ 08:35:52
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback