Söndagsbilden

 
Jag konstaterar att "Veckans Söndagsbild" är väldigt mörk och i stort sett är helt färglös... Detta TROTS att bilden faktiskt är tagen mitt på dagen, men det är väl så det ÄR här uppe i Norden i en av årets mörkaste månader. Skönt att vi då har LJUSETS tid ADVENT att glädjas åt så vi kan frossa i Ljus, Stjärnor, Tomtar och annat "bling-bling" som förgyller tillvaron med färg och form! =D
 
Nu tycker jag inte min ENTRÉ kan definieras "bling-bling" men väl som en trivsam och glad FÄRG-KLICK i tillvaron! För glad BLIR jag när jag kommer hem till mina söta små HALMGRISAR och dito SNÖGUBBE! =D Och i lyktorna brinner det i stort sett ljus dygnet runt vid denna tiden.
 
Också de härliga FLUGSVAMPARNA gör mig glad...=D
 
Kanske liiite på gränsen till definitionen "bling-bling" är väl de konstgjorda ILEX-BÄREN jag stuckit ner i väggampeln tillsammans med de levande växterna...;-) Men också denna färg-klick inspirerar och glädjer i det annars så grå och mörka och jag tycker det passar fint till det övriga röda vid entrén.

Ja sannerligen BEHÖVS det lite färg och LJUS i tillvaron nu! Och vad passar väl bättre än att alltså tända ljus nummer TVÅ nu i skrivande stund denna ANDRA ADVENT!?! Lite glögg och pepparkakor hade inte varit dumt heller, så det får det bli! =D 

Trolda - With Weekly Report!

Kommentarer
Postat av: Sara - Zassi

Åh du har lika grått och trist ute som vi :( Men blir ju deprimerad.



JISÖS så fint du fått det nu i rummet :) Vilken lycka! Och de två pilkransarna passar ju jättebra där, snyggt att spraya dom vita.



Och vad fint du har det ute på bron! Halmgrisarna var urgulliga - jag har en oxå (från ellos), men det får allt stå inne.



Ha det bäst.

Kramkram/Sara

Postat av: milla-andante

Wow vad duktig du är på att dekorera!!! och duktig på att GÖRA FÄRDIGT! (där behöver jag träna:))



Ja det var väl ingen dag alls idag... har bakat bullar (i pyamas(!) och pluggat med barnen hela dagen...:)

Kram

2009-12-06 @ 22:57:12
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Lily

Härligt när man blir mött av en sådan entré!

Visst behöver man pigga upp sig i grådasket..tur att vi kan det :D

Och visst är det kul när man får till det..

Vardagsrummet blev ännu underbarare efter pimpningen! Ljuvlig tapet och lampor! Kransar är något som jag också är väldigt förtjust i, gillar dina jättemycket..

Ha de gott

Kram Lily

2009-12-07 @ 04:55:35
URL: http://lilysnewplace.blogspot.com
Postat av: Nina

Grått är ordet på allas läppar... vi hoppas dock på sol och ljus.

2009-12-07 @ 17:52:43
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/
Postat av: Poppins

Ja, det är mörkt hela dagarna ibland. Jag tog fram kameran i helgen för att försöka fota men det blev inte bra. Saknar dagsljuset... Men frossar i ljus istället.

Din entré ser jättemysig ut och man behöver lite färgklickar som kontrast mot det gråa.

kramar från Poppins

2009-12-07 @ 20:53:15
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com
Postat av: Ragnvi

Morning Trolda! Även om jag är lite nere just nu så blir jag så mycket piggare av att kika in hos dig! Du har så fint både ute o inne!

Kramen!

Ragnvi

2009-12-08 @ 06:28:20
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Inga M

Jag tillåter mig också att blanda äkta och falskt när jag någon gång gör dekorationer. Men så här snyggt blir det inte förstås. Här ser vi en mästarhand!

2009-12-08 @ 07:01:50
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback