Det handlar om "Kaj"...

 
Låt mig få presentera kajan KAJ! Som med sin skadade vinge fick mitt Hjärta att smälta direkt...För så länge jag kan minnas har jag alltid ömmat för de svaga i Djurvärlden, tagit om hand om allt från små myror och uppåt i storlek, vårdat och försökt rädda dem undan från ett alltför tragiskt öde, pysslat och matat. Trolda - Djurens Vän! =D
Och kajan Kaj ingår verkligen i den kategorin Djur med sin något defekta vinge som Han lätt släpande "kajkar" fram med...Och Han var ju så MAGER stackar´n...Och så ENSAM...Varken människor eller andra kajor figurerade i Hans omgivning eller brydde sig om Honom heller för den delen. Men det var DÅ det - FÖRE Troldas inflyttning i huset...;-) NU ser vi däremot en rundhyllt och frodig Kaj som tar sig fram med bestämda steg! Vingen släpar inte lika mycket och Han har till och med börjat att FLYGA lite mer och bättre =D Och de andra kajorna uppvisar helt plötsligt lite intresse och respekt för Honom numera.
Det är dock alltid inte så uppskattat att mata Fåglar här i närområdet, så det blir på plats, direkt, och lite i skymundan...Detta har dock Kaj LÄRT sig nu och har väl blivit vad man kan kalla TAM =D Jag ser fram emot att följa Hans framsteg genom Livet, och jag ser fram emot att få se Honom flyga lätt i den kommande friska Vårvinden! =D

Med detta lilla inlägg sänder jag en uppmaning om att man i dessa dagars vinterkalla Sverige bör tänka på våra små Vingförsedda Vänner. De behöver all hjälp med mat de kan få för att inte duka under i nattens mörker och kyla. Och det bereder så mycket GLÄDJE att se dem frodas och må bra, och får man dem dessutom TAMA och kan ge dem ett NAMN, är det ännu roligare =D

Trolda - With Birds...=D

Kommentarer
Postat av: ejmis

Det går åt mycket fågelmat nu. Kul att läsa om Kaj.

Postat av: Ragnvi

Godmorgon o tack för alla rara ord hos mig!

Vilken härlig berättelse du bjuder på! Vi matar våra fåglar, jag sitter inne o tittar på dom och kattan lurar ute!

Himlars fint det blev med nya tavlan!

Kramen!

Ragnvi

2009-02-13 @ 08:53:10
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Zassi

Åh men stackarn! Vilken tur att DU finns =D

Inte säkert att han överlevt vintern annars.



Jag matar oxå småfåglar, har 2 "hus" i syrenen utanför ett fönster. Där sitter mest katterna och njuter - jaa i fönstret alltså, utanför smaskar talgoxar och andra knäppgökar.



Ha en UNDERBAR fredag och helg!

Kram

2009-02-13 @ 12:50:12
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: Inga M

Numera köper vi jättestora behållare för att mata fåglarna. När de väl kommer så blir det så många att maten tar slut snabbt. Nu har vi en stor behållare som vi inte behöver fylla på ofta. De stackarna behöver ju äta mycket i kylan, det är - 15 grader här nu.

2009-02-14 @ 09:07:44
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Lily of the valley

Jag blir varm i hjärtat av vad jag läser :D

Vilken tur att det finns människor som du :D

Jag har äpple och olika fröer, nötter och sädesslag som bjuder "mina" på.

Ha en skön helg

Happy Valentine´s day

Love Lily

2009-02-14 @ 09:56:29
URL: http://liljekonvalj.blogspot.com
Postat av: Åsa

Åhh håller med dig- så härligt o få ömma för dessa härliga djur... Min mor hon matar skator med pannkaka o det roligaste är när de får spaghetti..=)Jag matrar inte fåglarna för indirekt blir de då kattmat..=( Ebba är inte snäll mot dem... / kram åsa

2009-02-14 @ 15:53:11
URL: http://asas.tradgardsblogg.se/
Postat av: åsa

Härligt o få rå om dessa härliga djur- de kan ju behöva omtanke de också- vår Ebba ( katt) är ju inte direkt öm mot fåglar så hos oss får de ingen mat... / kram åsa

2009-02-14 @ 15:54:32
URL: http://asas.tradgardsblogg.se/
Postat av: Åsa

Hihi dessa kommentarer...=) / kram igen Åsa

2009-02-14 @ 15:55:11
URL: http://asas.tradgardsblogg.se/
Postat av: Poppins

Det låter som en riktig saga - om den lilla kajan som får en ny chans. Vilken tur att du bor där och tar hand om honom! Men så ogint av grannarna att inte gilla att man matar fåglar. Här hos oss gör nästan alla det. Ja, faktiskt är det konkurrens om att få tillfredsställa de små liven. Vår grannfru bjuder på ett riktigt gottebord så vår talgboll och äpplen duger bara i nödfall! :)

kramar från Poppins

2009-02-15 @ 21:25:53
Postat av: ingrid

Du har rätt, vi får ta hand om även de små fåglarna.

Har själv en liten talgoxe som inte har någon stjärt fjäder, så man kan se lätt när han sitter vid fågelbordet och äter.

Kram Ingrid

2009-02-18 @ 19:10:29
URL: http://ingridspotourri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback