"Loppis-Fynd"

 
Häromdagen besökte jag och min Käre Sambo en LOPPIS =D Det är alltid kul att strosa runt på olika Loppisar och leta efter "oupptäckta fynd"...Om denna TAVLA är ett "fynd" i andras ögon vet jag inte, men den tilltalade MIG oerhört mycket där den hängde halvt undangömd i affären. Och när Sambon vid passering uttryckte ett gillande för den OCKSÅ, utan mitt tillkännagivande om en spirande värme i magen vid åsynen av tavlan, var saken klar...Den skulle med Hem! =D
 
Och nu hänger den alltså här på väggen i Hemmet. Vid frukostbordet där vi kan beskåda den var morgon och känna oss glada och nöjda över vårt gemensamma "FYND" =D Konstnären heter Nils Bäckman och är med all säkerhet värdemässigt ingen ny Picasso, men för OSS är det det! 50 spänn, prutat såklart! ;-)

Trolda - "Finder" =D

Kommentarer
Postat av: ejmis

Snart börjar loppis-säsongen på riktigt =)

Postat av: Poppins

Det är precis på det sättet man ska köpa konst, tycker jag. Det ska kännas i hjärtat att det är rätt tavla. Nu kan sitta vid köksbordet och drömma er bort till Paris eller Berlin eller någon annan storstad.

kramar från Poppins

2009-02-10 @ 21:30:15
Postat av: Anonym

Det är roligt att köpa bilder så, inte bry sig om huruvida det är en berömd konstnär eller inte utan bara gå på magkänsla. Då blir de bäst! Jag spejar som vanligt på alla småprylar på Dina bilder. Jag har lagt ut mina fynd från Eksjö på min blogg om Du vill kika in!

2009-02-10 @ 21:37:00
Postat av: Lily of the valley

Härlig tavla! Jag tänker på Spanien när jag ser den. Det är ju det som är så kul, alla "ser" olika!

Jag längtar till en bra och snar loppissäsong :D

Ha de gott

kram Lily

2009-02-10 @ 21:50:44
URL: http://liljekonvalj.blogspot.com
Postat av: Milla S

Härligt när man hittar tavlor man gillar! Jag har faktiskt en tavla som påminner om din... lite samma färger, motiv som föreställer en gata utomlands, konstnären är också en man (Börje Torsberg eller Forsberg) och jag har hittat den på loppis! KONSTigt skulle man kunna säga...

Loppis är kul!

Vilken ljus söndagsbild... Äntligen!

Ha det bra!

2009-02-10 @ 23:31:18
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Zassi

Jättefin tavla!! Och den passar in så bra hos dig =D Underbara färger. Och skulle det inte kunna vara någon mysig gränd i en stad i Danmark? Visst?!



Alltid underbart med fina loppisfynd - till bra pris dessutom =D



Kramkram//Z

2009-02-11 @ 11:10:18
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: ingrid

Den tavlan gillade jag också, härlig.

Kram Ingrid

2009-02-18 @ 19:12:19
URL: http://ingridspotourri.blogg.se/
Postat av: Tommy Backman

Kul, det ar min Farfar som malade den!!!

Om ni nansin kanner for att salja den, emaila mig!



Nils Tommy Backman, Florida, USA

2009-06-09 @ 13:52:43
Postat av: Tomas Forsfält, Stockholm

Grattis, fin tavla. Även jag släkting till konstnären, det var min farmors bror! Har tre målningar själv som jag gillar mycket. Han var en "riktig" (skolad) konstnär och inte helt okänd på sin tid.

2009-11-22 @ 19:01:29
Postat av: Tommy Backman

Tomas, skicka ett mail till mig om du har tid...

[email protected]



Vore kul att hora mer om familjen pa den tiden!



Tommy

2010-01-15 @ 18:56:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback