Söndagsbilden

 
Veckans "Söndagsbild" erbjuder kyla och is. Det är i skrivande stund minus åtta grader och den gångna natten var det hela elva minus - brrrrrr.....det är kallt. Det hindrar dock inte "vinter-älskande" människor att ta tillfället i akt till att beträda isen! Det råder nämligen full aktivitet ute på den och jag ser från mitt fönster långfärdsskrinnare samsas med "vanliga" skridskoåkare och en och annan klubba med tillhörande puck. En och annan öppen vak vittnar också om att isfiskarna bidar sin tid. För egen del är det lite för kallt för min smak och någon aktivitet PÅ isen blir det icke! Däremot en uppfriskande liten promenad, väl påpaltad, vid sidan om, får det bli.
 
Som sagt befinner jag mig hellre vid sidan om isen än på den, även om den är vacker att SE på...Jag tycker onekligen det känns lite lurigt att ge mig ut på fruset vatten. Vatten skall vara öppet och varmt, helst dryga tjugo grader och då tar jag mig med glädje ett "svanhopp" rätt ned i böljan den blå =D Eller en liten tur med någon liten trivsam båt... 
 
Varken någon "trivsam liten båt" eller för den delen någon gigantisk lyxkryssare är dock ej att se i Ljungskiles lilla båthamn. Här råder stiltje och kompakt is och om Sommaren och dess tillhörande båtliv syns inget. Men nu är vi absolut "på rätt sida om året" och det dröjer med all säkerhet inte allt för länge förrän isen vikt hädan till förmån för böljorna de blå. Och jag väntar redan...=D

Trolda - With Weekly Report =D

Kommentarer
Postat av: ejmis

Härliga vinterbilder. Jag har en otrolig respekt för isar, tycker dom är riktigt otäcka.

Ha en riktigt skön söndag!

Postat av: Zassi

Brrr... det såg riktigt kallt ut. Fast vi har 14 minus idag. Igår var det ända ner på 21... hurven



Jag går inte ut =D



Ha en underbar fortsättning på söndagen och hoppas laxsalladen smakade mums!

Kramiz//Z

2009-01-04 @ 16:13:25
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: Poppins

Jag trivs inte heller så bra på is, jag kan inte ens åka skridskor...

kramar

2009-01-05 @ 10:51:31
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Kan du inte med din värme få isen att smälta??

2009-01-07 @ 18:09:42
URL: http://gardener.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback