Söndagsbilden

 
Ett tunt snötäcke ligger över isen i Ljungskileviken och det är riktigt bistert och kylslaget denna söndag i mitten av januari månad. "Mitten av januari"...Snart är en av årets, enligt mig, allra tråkigaste månader till ända och det glädjer jag mig mycket åt. Nu vill jag bara se framåt mot LJUSARE tider och betydligt varmare temperaturer. Och visst MÄRKER man faktiskt redan att det HAR blivit ljusare. Och igår när Solen sken mitt på dagen hörde jag "VÅR-KVITTER" från en tapper TALGOXE, och DET är alldeles fantastiskt härligt! 
 
Det har varit en ARBETANDE helg för min del och det känns bara väldigt ROLIGT eftersom jag trivs "som fisken i vattnet" på min nya arbetsplats =D Januari är inom detaljhandeln en ganska lugn månad vad gäller kundbesök. För egen del som nyanställd passar det riktigt bra eftersom jag då i lugn och ro kan bekanta mig med det på min arbetsplats enorma sortimentet...Det skall även fräschas upp och ändras om i butiken, och när man sysslar med det lär man sig att hitta saker och vad som finns. Och FINNS saker gör det...;-)
 
Det är SJU rum och ett kök i Huset där jag arbetar. Jag har nu "gått igenom" fem av rummen och börjar känna mig riktigt "hemtam" =D Det råder olika stilar och varierande sortiment i rummen och denna lite "svulstigare" och kraftfullt mörka stilen tilltalar mig mycket, samtidigt som jag ju är svag för den mer ROMANTISKA stilen också, som även DEN naturligtvis finns representerad.  Dock inte här och nu i DETTA inlägget utan det får bli en senare historia.
 
Vackra glas, ljuslyktor, servetter och tavlor...Här finns det verkligen något för alla. Det mesta är nytillverkat men det finns även saker inhandlat från olika "loppisar" och auktioner. Möbler finns också till försäljning, och här varvas nytillverkade i gammal stil med riktigt antika saker.

Trolda - With Weekly Report And At Work =D

Kommentarer
Postat av: Carina

Tack för ditt grattis hos mig...skulle lätt kunna göra av med lite present pengar på ditt jobb ser jag, så mycket fint ni har där :)

Postat av: Anonym

Ja jistanes vad med fina grejor! Söndagbilden är fin den med!

Tycker kanske inte alla gånger att låtarna är dom bästa men jag är ju PATRIOT!, Hi,hi!

Kramen!

Ragnvi

2009-01-18 @ 18:02:29
Postat av: Poppins

Vilket fantastiskt ställe du jobbar på! Om man tröttnar på en stil går man in i nästa rum och får något nytt att vila ögonen på.

Här har det också varit grått och blött! Har inte velat sticka ut näsan genom dörren utan varit inne och haft det mysigt.

kramar från Poppins

2009-01-18 @ 19:47:37
Postat av: Zassi

Åh herrejösses så mycket fint!! Dom där änglavingarna som ser ut som hjärtan, och dom små "damerna" utan huvuden - är det smyckeshållare? Åååh ojojoj så mycket fint!

Man bara dånar.



Söndagsbilden påminner om min söndag, grått och en del snö.



Ha det bäst!

Kram

2009-01-18 @ 20:01:09
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: Milla S

Det är härligt när man tänker på att hela våren ligger framför oss!!

Ditt inlägg gjorde mig enormt shoppingsugen...

Ha en bra vecka!

2009-01-19 @ 10:23:46
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Nina

Hm.. ska jag jobba i affär någon gång.. så ska det vara ett sådant ställe som du är på! Absolut!

2009-01-19 @ 15:57:49
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/
Postat av: Inga M

Vilket eldorado! Jag spejar på alla bilder in i detalj!

2009-01-19 @ 22:08:54
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback