Vardags-Liv...

 
Så här i mörk januari är det många som känner sig trötta och hängiga, kanske rent utav deppiga och håglösa...Och det är väl egentligen inte så underligt med tanke på att vårt Humör och Sinne styrs av LJUSET som ju är en bristvara denna tid på året. Det är då det är EXTRA viktigt att försöka glädjas åt "det lilla" i tillvaron! Det där "lilla" som vi kanske bara tar för givet skall ingå i vardagen, men som faktiskt inte är alla förunnat att ha, och som man definitivt skulle SAKNA om man var utan...Det där "lilla" som gör att man faktiskt har det BRA! Det kan vara att man trivs på sitt arbete, har härliga jobbarkompisar...Det kan vara att man älskar någon som faktiskt älskar en tillbaka...Man har mat på bordet och ett trivsamt hem att kura in i...Man får ett leende av grannen och ger ett tillbaka...Ett litet inköp som piggat upp...Ett telefonsamtal som värmer...Att få göra något fint för en annan människa...Det "lilla" i vardagen blir vid närmare eftertanke väldigt "stort", och är en högst väsentlig del av vardagen vi bör ta till vara på för att känna glädje och trivsel.

För egen del samlar jag på hög...;-) Jag är nu uppe i en rejäl samling av "små" saker som tillsammans bildar ett gigantiskt och stort BERG av glädje =D TÄNK vad det "lilla" kan göra med människor, och TÄNK vad mycket ENKLARE och ROLIGARE  vardagen blir...

Trolda - "Everyday" =D

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fin bild är det vårfåglarna som kommer tillbaka ?

Man ska glädjas åt vardagens ljusglimtar kram Tingeling

2009-01-26 @ 18:46:26
Postat av: Anonym

himla fin bild! o bra blogg!

Postat av: Lily of the valley

Härlig bild! Jo, visst är det så, "det lilla som gör det"! För mig är det ett trivsamt hem och en underbar son som det går bra för i skolan.

Visst saknar jag väl en man i mitt liv och kärleken, för visst är det en härlig känsla :D Ibland måste man välja...

Är så glad att jag kan glädjas av naturens små under :D.

Kram Lily

2009-01-26 @ 22:21:18
URL: http://liljekonvalj.blogspot.com
Postat av: EVA

Håller fullständigt med dig !

Just nu är det väl ljuset som man väntar på...och om några månader är det alltid ljust häruppe...hela nätterna och då njuter då åtminstone jag !



***

KRAAAM EVA

2009-01-27 @ 12:16:28
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Milla

Vilka fina och sanna ord!!

Härlig bild...

Ha det gott!

2009-01-27 @ 17:40:37
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Inga M

Det gäller att samla på goda upplevelser och njuta av livet när det är bra. Vi har så lätt för att falla ner i självömkan även över småsaker. Jag tänker ofta på att den som är frisk har så många önskningar, men den som är sjuk har bara en.

2009-02-01 @ 08:52:34
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Poppins

Jag följde inte sportgalan som gick på TV för någon vecka sedan men råkade komma in när TV-sporten skulle dela ut sitt specialpris. In kommer en ung kille i rullstol som råkat ut för en tågolycka och förlorat två ben och en arm. Trots detta fortsatte han att tävlingssimma och verkade vara tacksam över livet. Då brast något inom mig och jag kunde inte hålla tårarna tillbaka. När något går motigt på jobbet ska jag tänka på honom, för vad har vi att gnälla över egentligen?

stor kram från Poppins

2009-02-01 @ 10:59:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback