"Gubb-Frossa..." =D

 
Det råder ett överskott av JORDGUBBAR i området nu på grund av förra veckans Sol och värme. De små "gubbarna" riktigt exploderade i färg, smak och storlek i den stekande hettan, och de säljs i stort sett överallt till ett bra pris. Och jag äter...massvis! Ty jag älskar verkligen denna röda lilla gubbe som dessutom är så NYTTIG! Och hur ofta är det egentligen man kan "frossa" i något så gott som dessutom är så nyttigt...!?! :) 
 
Sen beror det ju såklart på vad man eventuellt TILLFÖR jordgubbarna vart gränsen för "nyttighet" går...Nu föredrar jag dem faktiskt naturella, endast värmda av Solen! I min barndom var det grädde med strösocker i skål hos mormor som gällde. Idag tackar jag dock inte nej till dem med en skopa vaniljglass i skålen, det skall jag villigt erkänna. Men allra godast är de att plocka direkt från den lilla plantan som riktigt dignar av de röda, söta klasarna, under en klarblå Himmel i Solens sken. Och det är PRECIS vad jag skall göra nu! =D

Trolda - "Sweet As A Strawberry" =D

Kommentarer
Postat av: Nina

Jösses, nu blev jag ju akut sugen på "gubbar"

Postat av: Ingrid

Nu blev jag lite avis för mina gubbar har tagit slut i mitt gubb land.

Kram Ingrid

2009-07-08 @ 23:24:27
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Milla

Ja, mums vad gott det är! Maken plockade flera liter på självplocket som öppnade i lördags så här frossar vi också! Funderar på att göra lite sylt för förta gången i mitt liv... funderar alltså...

Auktion i Backamo ikväll!

Kram

2009-07-09 @ 13:15:37
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Nicki

Mmmm! Det är nästan så att jag ska trotsa regnet och gå ner på Ica och köpa lite jordgubbar! Ni som har extra mycket "gubbar", varför inte göra lite hemmagjord glass? Det är otroligt gott. =)



Kramz Nicki

2009-07-09 @ 15:58:11
URL: http://hemmahosnicki.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback