Doftande Kvälls-Promenad...

 
Så mycket fantastiskt vackert man får uppleva under en liten stilla kvälls-promenad i närområdet...Det sprakar av färger, det ljuder av Fågelsång och det DOFTAR...Det doftar alldeles LJUVLIGT underbart och näsborrarna nästan vibrerar av njutning...:)
 
Stora KLASAR med Blommor lockar dit näsan för ett "sniffande", och jag blir inte besviken!
 
Besviken blir man väl definitivt inte på Syrénernas oemotståndliga doft! Här är de ännu ej helt utslagna men näsan snappar ändå upp sensationer...
 
Förutom doft-upplevelser är det dessutom lite SPÄNNANDE! Spännande att "smyga runt med kameran i högsta hugg" och kanske till och med beträda någons trädgård och revir farligt nära...Man känner sig lite som en "smygare" och är onekligen ytterst nöjd med ett lyckat foto på något extra vackert alldeles invid någons husknut...;-)
 
Detta magnifika träd som väl måste vara en Magnolia (?) drog blickarna till sig...Fantastiskt gigantiska Blommor som sträcker sig upp emot skyn. Till insekternas stora glädje som surrade omkring trädet.
 
"Som en tavla..." En perfekt komposition i färg och form, som dessutom sprider en fantastisk doft i sin omgivning. Nu är Sverige som vackrast och det lär garanterat bli fler små "smyg-turer" med en laddad kamera i omgivningarna...;-)

Trolda - "With Nose And Camera" ;-)

Kommentarer
Postat av: Lily of the valley

Jo, vi är nog ganska lika ;-)

Underbart inlägg, jag känner dofterna :D

Jag är ledig denna veckan och varje morgon har jag kört sonen till skolan i Lund. På hemvägen har jag passat på att njuta av allt det fina, rapsfält som kantar vägen på båda sidor, havet så blått, m.m

Det är livskvalité..Jag känner mig så lycklig över allt vackert som finns runt omkring oss :D

Lite spänning i livet måste man ju också ha ;-) Tror jag ska följa ditt ex och ge mig ut på smygaruppdrag :D

Kram Lily

Postat av: ejmis

Sverige är verkligen avlångt...ni har ju sommar!!!

2009-05-13 @ 09:46:34
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Nettan

Jag känner nästan hur gott det luktar.



Ha en bra dag !

kram

2009-05-13 @ 10:04:02
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Sara

Nämen SHIT POMMES FRITES!! Är DU i Sverige?? ..suck.. man kan ju tro att det är ett helt annat land!! Haha.. vi har väl vad mans kulle kunna kalla för musöron på björkarna än :)



Och magnolian är helt underbart vacker!!

2009-05-13 @ 14:18:09
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: J o h a n n a - Inredning & pyssel

Vilka härliga bilder! Hoppas det är bra med dig! Tittar in lite snabbt och säger hej. Kram

2009-05-13 @ 19:31:54
URL: http://inredning.webblogg.se/
Postat av: Ingrid

Verkligen fina bilder på alla blommor.

Syrenerna är långt komna ser jag... min står bara i knopp.

Kram Ingrid

2009-05-13 @ 21:24:32
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Nina

Helt underbara bilder!

2009-05-13 @ 21:47:38
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Godmorgon lilla Trolda o tack för alla goa kommentarer hos mig! Ditte niger o tackar hon också!

Har läst ikapp lite hos dig...och ser att du lyckats få en bäver på bild!! Grattis!

Igår tog jag en sista promenad i Stadsparken i Örebro..och höll på att kliva på en orm! En snok...jisses vad rädd jag blev! Kanske kommer den i bloggen så småningom...

Idag åker jag hem!! Såå skönt!

Kramen!

Ragnvi

2009-05-14 @ 07:31:15
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Milla

Ja det doftar och sprakar av färger var man går nu! Igår kväll var det svårt att gå in till Roomservice, så underbart ute!! Men detta roliga program, en Dajmstrut och en kopp te lockade mig trots allt...

Har inte bloggat på en vecka nu... har haft fullt upp med att putsa och tvätta mina fynd från garageloppisen i lördags. (Nja, hela lönen gick väl inte åt men några små fynd blev det, dock inga blå) Såg ingen i hockeyutrustning så jag antar att vi inte var där samtidigt... om du nu hann dit mitt i allt firande av brons!

I morgon är det helg igen! Ha det bra!

Kram

2009-05-14 @ 15:25:19
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Poppins

Jag känner dofterna ända hit! Nu är det en tid då humlorna har fullt upp och säkert är de på lyran hela tiden, berusade av den underbara doften!

vårkramar från Poppins

2009-05-14 @ 21:19:00
Postat av: Lizaloop

å men jösses så vackert, ja så mycket blommar det ju inte här...än iallafall, men det kommer väl!!

2009-05-14 @ 21:27:13
URL: http://lizaloop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback