"Pryl-Människa..."

 
Jag kan beundra Hem hos andra där "det avskalade" råder, och hade väl små tankar om att ta del av detta begrepp LIIITE iallafall i mitt förhållandevis nya Hem...Men inser att ju längre tiden går, desto fler prylar verkar finna sin väg hem till mig...underligt! ;-)  Och det är väl helt enkelt så att jag GILLAR prylar! Och kikar jag in i Hem där det verkligen ÄR prylar sprider sig genast en "mys-känsla" inom mig, och jag blir inspirerad. Ta till exempel min Kära Blogg-Väninna Zassi´s Hem -
http://katterochpasta.blogg.se - där det formligen VIMLAR (!) av prylar och kreativa lösningar...;-) Efter ett besök där hos Henne blir jag helt enkelt GLAD och LYCKLIG =D Och det finns naturligtvis många andra Kära Blogg-Vänner som också inspirerar och sprider glädje med att visa upp sina vackra och trivsamma Hem.
 
Jag får väl alltså helt enkelt inse att jag är en "Pryl-Människa" , och att jag mår BRA av det =D Det senaste tillskottet i samlingen är denna lilla HYLLA (som ju VERKLIGEN inspirerar till utökad samling av saker, då den naturligtvis måste fyllas med något...;-)) och den ursöta lilla KAFFE-KANNAN i koppar/mässing. Allt fyndat på en Loppis i Uddevalla för ett par helger sedan. De två KRUKORNA är också ett nytillskott och de är införskaffade på undertecknads jobb =D

Trolda - " At Home " =D

Kommentarer
Postat av: Nina

Även om du har "många prylar" så kommer de till sin rätt hos dig.

Postat av: Zassi - Sara

Hahaha... vad UNDERBART att läsa. Jag känner samma sak. Jag har en väninna som har det så tjusigt hemma, inte en pryl för mycket. Visserligen gör hon aldrig om heller. Ibland är jag så avis på henne och tänker att jag ska minsann inte hänga upp en massa grejjer nu utan nu ska det få vara fräscht och "rent" länge.... ICKE.. det går ett tag så har minsann den lediga platsen fått sig en pryl =)



Men visst är det underbart och man trivs alldeles förträffligt.



Tack för värmande rader! Och jag håller helt och hållet med. Med ett leende på läpparna.



Ha det bäst!

Kamkram//S

2009-05-12 @ 08:25:17
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: Poppins

Jag är helt splittrad när det gäller prylar eller inte. Inte för att jag vill ha det avskalat för det gillar jag inte alls! Men jag tycker det är snyggt när det inte är för mycket - ibland. Sedan kan jag se en film som Howards End där det är massvis av prydnadssaker och då tycker jag det är såååå mysigt. Så hemma hos oss samlar vi på oss en massa saker, sedan får jag för mig att vi har för mycket och lägger undan dem för att sedan plocka fram dem igen... :)

Du har alltid så fina saker att visa upp och jag blir lite "småkär" i din söta tavla.

kramar från Poppins

2009-05-12 @ 21:34:57
Postat av: Lizaloop

Å precis en sån spegel är jag på jakt efter..:!

2009-05-14 @ 21:28:18
URL: http://lizaloop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback