Söndagsbilden, Advent Och Vardagsrum! =D

 
"Ja, det är mycket nu..." ;-) På "Veckans Söndagsbild" sker det väl egentligen inte så mycket men det REGNAR iallafall inte idag! Ett regnväder skall tydligen komma in lagom till kvällen dock, och jag blir inte förvånad...här har regnat och regnat nu en längre tid och någon blå Himmel har jag inte sett på mycket länge. Men TUR då att vi får lite LJUS i och med ADVENT - som är så underbar och fin på alla sätt och vis! =D
 
I Vardagsrummet har det iallafall hänt betydligt mer! =D HALVA rummet är nu färdigtapetserat och färdigmålat. En trappa delar nämligen av rummet i två delar och "sektion ett" är nu i stort sett helt klar. Lite sladdar och sådant där "trist" jobb återstår att fixa till, och lite roligt pyntande kvarstår, men i det stora hela känns det ÄNTLIGEN klart!
 
Här är bilden tagen från ANDRA sidan av trappan. Bara så Ni har lite koll...;-) Jag ÄLSKAR verkligen tapetvalet och är "ULTRA-NÖJD"! =D Och har Ni sett!?! Den vackra lilla ASKEN som står på bordet och som jag införskaffade ganska nyligen från mitt Arbete har FÖRÖKAT sig!?!  Hur är det MÖJLIGT!?! ;-)
 
För att inte tala om den ena av FONDVÄGGARNA! Ursnygg, tycker jag! =D Tidigare hade jag en SPEGEL över skåpet men nu tror jag att det får bli något annat där, eftersom den tar bort för mycket av tapeten annars. Något vackert PÅ skåpet skall det naturligtvis OCKSÅ bli...och idéer FINNS! ;-)
 
Trappan kommer alltså upp mitt i Vardagsrummet och kommer kläs i DENNA tapet runt om! Ytterligare en liten FONDVÄGG att glädjas åt alltså! =D Jag tycker det blev ett roligt inslag och onekligen lite "fräckt" i rummet. Tapeten är från samma franska leverantör som den blommiga, och banne mig om det inte snart även SPRÅKAS lite franska i Huset också...;-)
 
Så mycket ADVENTS-PYNTANDE som jag VILL få gjort har jag ännu inte hunnit med, men det KOMMER! Det här söta FATET med tillhörande HJÄRTAN är förresten nytt! =D
 
Och naturligtvis finns det plats för mina älskade ÄGG i inredningen! =D
 
Ja, jag är verkligen NÖJD med det hela! Lite "finlir" skall som sagt komma till, såsom nya mattor, organisation av sladdar och lite annat vackert PYNT som skall fram. Men tills dess njuter jag ändå i fulla drag i Vardagsrummet!

Trolda - In The Living-Room! =D

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Så underbart vackert du har det.....

Kram Ingrid

Postat av: Ragnvi

Morning lilla Trolda! Oj, oj...så himlans fint du får till det!!! Njuter!

Tänk...jag lyckades ändå komma med ut o äta lite julmat..lite...men ack så gott det var! Och hunden...hon fick en Doggy Bag!

Kramen!

Ragnvi

2009-11-30 @ 07:55:11
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Sara - Zassi

Ååh men herregud så himla fint du får till det =) Och tapeten är ju bara hur fin som helst, ja allting. Dom superfina golvljusstakarna passar så bra. Och äggen och krukorna och ljusstakarna - men hur får du hjärtan-på-tråd att bli så stora och såå fina?

Ja du lyckas alldeles förträffligt att få det hemtrevligt och fint =)

Nu vill jag se DIG i Allt i Hemmet!



URSNYGGT! Och jag längtar såklart till den "andra" sidan av vardagsrummet är klart =)



Här har vi haft snö i helgen och minusgrader - supermysigt. Men vet du? Idag är det 0-gradigt och regn :( Det var det vintermyset.



Kramkram/Sara

2009-11-30 @ 07:56:09
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: milla-andante

Wow så fint du gör!! Tapeten är ju ljuvlig till det mörka! Så mysigt!! Kan riktigt se mig där i soffan njutandes av utsikten av alla dina fina detaljer och en kopp kaffe:):)

Kram

2009-12-02 @ 20:39:33
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Poppins

Så mysigt det ser ut! Och fondväggen gör jättemycket för den mysiga känslan. Det känns att den är fransk, det är något speciellt och elegant över den.

Kramar från Poppins

2009-12-03 @ 22:36:10
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback