"Välkomna!" =D

 
Det är få miljöer som skapar lika mycket känsla av trivsel och välbefinnande som en vistelse i SKOGEN för mig! Denna gröna och sköna Juvel som väl de flesta av oss svenskar är förunnade att ha bara ett stenkast bort...!?! Idag var min längtan stor och efter en härlig promenad i Juvelens mitt blev jag väldigt inspirerad att ta med lite av Skogs-känslan, det gröna och sköna, och trivseln HEM, och göra en mysig och trivsam ENTRÉ där jag bor.
 
Vi har ju en alldeles EGEN ingång som sig väl BÖR för "fint folk" ;-), och därför är det extra roligt att göra det mysigt och fint! Med ytterst enkla medel såsom MOSSA och GRANRIS skapade jag grunden för det hela. Granris i krukor blir vackra och fylliga arrangemang nu när det tryter på annars passande växtlighet. Murgrönorna här på bilden är inbäddade i MOSSA och små söta ÄPPLE lyser upp.
 
Att klä in ställningar och annat i mossa skapar onekligen en känsla av SKOG, för att inte tala om hur gott det DOFTAR!
 
LITE jul-känsla blir det ju också faktiskt...;-)
 
Den gulnade furu-bänken ska få annan färg till Våren men får duga så länge...Och med pynt på blir den definitivt mindre påtaglig i sin kulör, som väl inte är den allra bästa...;-) Jag känner mig väldigt NÖJD med entrén och tror absolut att mina eventuella Gäster skall känna sig extra VÄLKOMNA! =D

Trolda - Welcome! =D

Kommentarer
Postat av: Nina

Visst känner man sig välkommen där. Jag blev intresserad av din högbenta rostiga krona... den skulle jag haft till min porslinsblomma här om dagen. Vevade loss flera meter långa rankor och trädde tillbaks dem på ny spaljé.

Postat av: Ragnvi

Morning! Åh..kan riktigt känna den underbara doften ända hit! Tur det...för go´hjärtat hon stank nåt infernaliskt igår...igen!

Kramen!

Ragnvi

2009-11-15 @ 07:39:08
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: ejmis

Vilket härligt välkomnande man får hos er =)

2009-11-15 @ 09:43:27
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Mormormu

Hur vackert som helst!!!

2009-11-17 @ 20:59:14
URL: http://mormormu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback