"Grönt Är Skönt!"

 
ÄNTLIGEN börjar "Residenset´s" FÖRSTA rum bli färdigt! Det är SOVRUMMET det handlar om och eftersom färgen GRÖN är SKÖN, harmonisk, behaglig och främjar LUGN, och dessutom är en ständigt återkommande FAVORIT hos mig, BLIR det grönt. Så är det! Och varför nöja sig med vita ELEMENT när man kan få dem i grönt!?!
 
Det är TVÅ element och två fönster i Sovrummet, och för att "trolla bort" den trista känslan med det, målades båda i grönt - som ju dessutom är en VARM färg och därför EXTRA passande...;-) (Räknar man nu in den käre SAMBON också blir det TRE element...;-))
 
Och så har det även blivit en liten romantisk FONDVÄGG i rummet! Den går i vitt, rosa och samma gröna nyans som den andra tapeten och mjukar upp och romantiserar tillvaron där lite...;-)
 
Och så BLOMSTRAR den förstås! Precis som väl KÄRLEKEN skall göra i Sovrummet!?! ;-)

Nu ser jag fram emot att "finliret" där inne skall bli helt färdigt, och att man äntligen kan få flytta in sängen och övriga möbler där och göra det precis så trivsamt som man nu vill och kan. Jag längtar till att få sätta upp nya gardiner, jag har införskaffat två "gigantiska" MURGRÖNOR som skall få bo där, och jag har sett ut tavlorna som skall hängas upp på väggarna. Det känns riktigt, riktigt kul och jag glädjer mig oerhört åt det hela! =D

Trolda - In the Bedroom! =D

Kommentarer
Postat av: Inga M

Det här är nog nästan det roligaste man kan göra! Jag menar att hålla på och inreda ett nytt hem. Den gröna färgen som Du valt är väldigt snygg, annars har jag lite svårt för grönt. Skulle tro det beror på att mannen valde fel grön färg till hallen en gång i tiden. Han fick förtroendet att välja den tapeten alldeles på egen hand och sen har vi lidit med den till renoveringen förra året.

Postat av: Sara - Zassi

Åh men vilket roligt jobb!! Och visst är grönt en underbar färg. Passar utmärkt i ett sovrum.

Det blir jättefint med den romantiska fondväggen till. Faktiskt så jag blir inspirerad att förändra och förnya :)



Mmm... blommigt!!



Kramkram//Sara

2009-10-15 @ 12:51:08
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: Nina

Tur att det finns någon som gillar grönt... för det gör inte jag. Blä. Men hos dig är det fint, eftersom du gillar det. Fin tapet du hittat!

2009-10-18 @ 00:24:24
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/
Postat av: Popp

Grönt är faktiskt en av mina favoritfärger. Det är avkopplande och det känns så skönt att få ta in lite av naturen inomhus. Ert sovrum blir vackert och rogivande.

kramar från Poppins

2009-10-18 @ 19:48:56
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback