"Pumpa-Mys..." =D

 
Något som är svårt att motstå i dessa HÖST-tider är väl PUMPOR!?! Med sina härliga, glada färger och former sprider de en glädje omkring sig, och de inspirerar och lockar verkligen till att arrangera vackra stilleben och olika slags dekorationer. Här har jag i all enkelhet placerat dem på ett glasfat på fot. Tillsammans med vackra Hortensior i en korg skapar det verkligen rätt känsla för denna tiden. I glasvasen ståtar en härlig Höstbukett beståendes av Eklöv och Kryssantemum.
 
Eller varför inte helt enkelt bara sätta dem i några gamla slitna LERKRUKOR!?! Ja hur som helst blir man GLAD av Pumpor och jag frossar gärna i dem nu när Hösten på allvar gjort sitt intåg! =D

Trolda - With Pumpkins! =D

Kommentarer
Postat av: Sara

Ja vad läckert. Jag gillar oxå dessa dekorationspumpor =)



Har fyllt mitt fåbelbad ute - för nu är det frost så då är det inte lönt att ha vatten där längre. Vi har numera 3-4 minusgrader på nätterna. Täckte rosorna med jutesäckar igår. Hoppas dom klarar sig :)



Ha en underbar FREDAG och helg!

Kramiz//Sara

Postat av: Nina

Ett fat med pumpor skulle stå bra på mitt vardagsrumsbord... istället för de "nakna" ljus jag inte kan ha där på grund av viftande hundsvansar. De har svansarna i precis rätt höjd...

2009-10-02 @ 19:20:43
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/
Postat av: Milla

Har aldrig dekorerat så mycket med pumpor men nu när jag ser detta så blir jag sugen! Härligt!! Äter du mycket pumpa också? Själv får jag pumpasoppa hos en vän varje år, men det är det enda också. Har förstått att man kan göra massor med gott av dem..

Ha en trevlig helg!

2009-10-02 @ 23:30:18
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Inga M

Jag är inte så förtjust i smaken på pumpa, äter hellre zucchini i så fall. Men oslagbart som dekoration. Jag vill gärna tänka mig djupblå bakgrund till pumpafärgerna. Hemma hos oss så går vi nu långsamt över från färgskalan rosa-lila till orange - gult -brunt. Men den stora vackra lila orkidén som jag köpte på IKEA för en dryg månad sedan vägrar ju att dö undan. Och den är så vacker så jag kan inte slänga ut den heller!



Ha en trevlig helg!

2009-10-03 @ 06:53:54
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Ingen kan väl som lilla Trolda få till det med myset!

Kramen i höstrusket!

Ragnvi

2009-10-03 @ 17:59:49
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Poppins

Vilken färgsprakande samling! Jag har inte hunnit besöka något växthus nu i höst men jag känner att jag måste göra det och inhandla lite pumpor. Behöver fylla på lite bland inneväxterna också, nu efter sommaren.

kramar från Poppins

2009-10-04 @ 19:44:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback