Söndagsbilden

 
In i det längsta väntade jag med att fota "Veckans Söndagsbild" i hopp om NÅGON ljusning på Himlen, men ack icke! En riktig GRÅVÄDERSDAG bjuder sista söndagen i Höst-månaden oktober på. Och så MÖRKT det blev TIDIGT! "Normaltid", eller för den del också "vintertid", råder, och även om man nu får tillbaka en stackars timma till Livet tycker jag om detta INTE...Ser hellre framåt mot LJUSARE tider och lääängre dagar! Och som bekant så KOMMER det ju!  Och nu har vi ju Ljusets månad december inom kort att se fram emot dessutom. =D 
 
På grund av det trista vädret med ihållande regn struntade vi faktiskt i veckans tipspromenad! Istället har vi spenderat dagen inomhus i riktig "Höst-mys-anda". =D Pysslat och fejat, läst böcker och tidningar, lagat god mat och satt upp fönsterbrädor och HYLLA i Sovrummet. =D Det är så roligt när detaljerna och "finliret" faller på plats, och när man inser att just "DEN DÄR" prylen passar ju helt PERFEKT på just DEN platsen. För en del "prylar" HAR man ju onekligen...;-) Jag tycker HYLLAN blev riktigt dekorativ summa summarum! UNDER hyllan står ett ommålat SKRIVBORD som SNART är helt klart...=D På fönsterbrädorna ståtar såklart "Blommor och Blader" och bilder på det hela KOMMER! =D

Trolda - With Weekly Report!

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Lika grått och mulet som vi har det här ser jag...lite tråkigt men vad kan vi göra.

Kram Ingrid

Postat av: Ragnvi

Morning lilla Trolda! Tur du bjuder på ögonfröjd i alla fall! Ditte sänder en extra nospuss som tack för dina rara ord hos mig!

Idag är här gråare än gråast tror jag...ser nästan inte ut! Inte orkar jag pyssla heller...går en bloggpromenad istället!

Kramen!

Ragnvi

2009-10-26 @ 07:21:53
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Lily

Ja, fy! Vilken trist söndag! Vädret är inte så mycket bättre idag! Fast det är som du säger, snart kommer ljuset...December är en härlig månad att se fram emot :D

Det bästa med regniga dagar är att man får gjort så mycket inne :D

Ser mycket bra ut i sovrummet hos er! Jag ska även sätta upp lite hyllor och tavlor. Bävar för det dock, betongväggar....

Murgrönor är en av mina favoriter, mycket dekorativa och vackra! Din är enormt stor och vacker!!!

Ha de gott

Kram Lily

2009-10-26 @ 08:11:08
Postat av: Sara - Zassi

Ja hu, här i Övik har vi haft gråmulet ända sen i lördags. Pissregn och grått.

FÖRDELEN är att man småpysslar inne, bläddrar i en tidning och bara tar det lugnt.

Så det är trots allt VÄLKOMMET det oxå :)



kramkram//Sara

2009-10-27 @ 13:47:42
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: Poppins

Vädret har verkligen varit uruselt. På måndagen var det rena rama syndafallet hos oss. Tur man får vara inne och ha det mysigt. Men visst är det mörkt nu, det märks mycket att det blir mörkt en timme tidigare. Men snart så vänder det igen och vi går mot ljuset.

Ha det bra, lilla Trolda! Många kramar från Poppins

2009-10-27 @ 20:52:44
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com
Postat av: milla-andante

Ja annat väder var det idag! SÅ underbart!!!

Så fräscht och fint det blev med hyllan! Och jag skymtar en fin lykta där också...

Kram

2009-10-27 @ 23:57:31
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Inga M

Den där gråskalan som man kan se på söndagsbilden gillar jag, det finns något vackert över det hela.

2009-10-31 @ 06:31:08
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback