Söndagsbilden

 
Veckans "Söndagsbild" är den första i höst-månaden OKTOBER och det känns verkligen att det ÄR höst. Gråmulet, blåsigt och inte någon temperatur att tala om alls...Och antalet båtar på bilden har minskat betydligt de senaste dagarna då det råder febril aktivitet bland båtägarna med att ta upp sina små "juveler" ur vattnet, för att istället placera dem på torra land. Och jag förstår dem gott då det verkligen inte är något gemytligt väder för en tur på sjön.
 
Någon TIPSPROMENAD har det dessvärre inte blivit DENNA söndag eftersom jag arbetat. Tänkte då istället visa lite bilder och TIPS från en "PROMENAD" på jobbet, eftersom jag ju tillbringat min tid där! ;-) Och som synes är jag i mycket gott sällskap i form av gosiga NALLAR, så man har ju alltid någon att språka med...;-)
 
Skulle jag nu mot förmodan tröttna på konversationen med NALLARNA kan jag ju alltid orda med något annat Djur...;-) Denna HUND i silverfärg (mitt i skåpet ) skall liknas vid en TAX och är enligt mitt tycke och smak alldeles URSÖT! (Och genast kommer jag att tänka på min Favorit-Vovve "Sur-Bältan" eller "Go-Hjärtat" som Hon kallas... Hon heter egentligen Ditte och tillhör den Kära Medbloggerskan Ragnvi och är faktiskt ÄNNU sötare än den i silver...;-))
 
Sen kan man ju alltid konversera med Änglarna såklart...! Och av dem kanske man får sig lite visdom till Livs, och ett lite Änglalikt sinne...;-)
 
För Änglar finns det verkligen gott om på jobbet...(Och nu syftar jag ju inte BARA på mig själv...;-))
Ja, det var söndagens lilla "tipspromenad" från mig, som nu i skrivande stund skall njuta av ett härligt doftande och värmande fotbad, och till det en välsmakande och värmande kopp thé! Allt i HÖST-MYSETS anda! =D

Trolda - With Weekly Report And From Work! =D

Kommentarer
Postat av: Ulla

Kikar in bara för att önska en skön söndagkväll

Postat av: Poppins

Här är det storm idag och det är förhoppningsvis ingen ute på havet här heller.

Trevligt att du har ständigt sällskap på jobbet. Och vilket sällskap! Jättegulligt!

kramar från Poppins

2009-10-04 @ 19:36:28
Postat av: Sara

Ojojoj så TJUSIGA bilder!! Mycket vill ha på "din" butik :)

Såg genast lampan uppe på hyllan och de underbara änglarna som påminner om dina "mossiga". Hur fina som helst.



Så vill jag såklart veta vad kostar lampan och vad kostar änglarna? Eller var kommer om ifrån?

Lampan är en riktigt vill ha!!



Ha det allra bäst trots jobbsöndag.



Kramkram/Sara

2009-10-04 @ 20:06:08
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: Nina

Hmm... änglabarnet som sitter ner, på sista bilden, skulle sitta fint hos mig :)

2009-10-04 @ 21:01:55
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/
Postat av: EVA

Ja här har det blåst nästan storm och spoöregnat heeela dagen = riktigt höstruskväder ! Men vi har kanppt haft en regndag på hela hösten, så det var nästan mest mysigt idag :) !



Ha en fin start på veckan vännen !



***

KRAAAM EVA



Ps ! Glöggen du tipsade om förra året...skulle det var torrjäst eller vanlig ? Tänkte försöka mig på en laddning...



2009-10-04 @ 23:51:23
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Milla

Ja, jag visste ju att ni numera är TVÅ änglar på Kärrstegen (du har ju en trevlig chef också)... men ännu fler...ahaa:)

Svårt att tro i skrivande stund att vädret var så trist igår..! Solen lyser starkt genom öppet fönster här. Knske är du ledig idag istället, och i så fall har du ju TUR!

Kram

2009-10-05 @ 16:09:12
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Ingrid

Så mycket saker det finns. Jag blev lite förtjust i dockorna som fanns på en av bilderna.

Kram Ingrid

2009-10-05 @ 21:09:27
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Morning lilla Trolda o tack för dina goa rader hos mig! Vilket underbart ställe du jobbar på! Och en egen liten Ditte har du också läser o ser jag, fniss! Ditte sänder en nospuss!

Kramen!

Ragnvi

2009-10-06 @ 06:00:24
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Sara - Zassi

Herrejösses!! 998KR... ...pewh... Ja nog för att lampan är superfin och att den är helt i plåt är ju ännu läckrare, men 998... Näähää :)

Men om det är REA och HALVA PRISET kan du väl tänka på mig och lägga undan den DIREKT. Haha.. Jaja, du förstår att jag skämtar. Lampfetishist (stavas det så?) som jag är så går jag igång på alla snygga lampor. Jag BEHÖVER den inte och jag vet inte riktigt var den skulle stå - men ack så snygg =)



Ha en underbar TISDAG :)

kramkram/Sara

2009-10-06 @ 08:16:13
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: Sara - Zassi

Hihi.. kom dom redan fram!? Det va inte dåligt :)

Jamen jag förstod väl att de skulle passa PERFEKT!!



Det funkade att du höll tummarna för MODO!

Storvinst mot Skellefteå 6-2 ÄNTLIGEN!!

Tackar för det :)



Såklart jag vill se bild på fynden - det stod ju TROLDA på dom.



Ha det bäst!

Kramkram/Sara

2009-10-07 @ 08:21:21
URL: http://katterochpasta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback