Pelargon

 
Gissa om jag blev glad när den kära Väninnan som var inbjuden i all enkelhet på en fika idag, kom med en BLOMMA till mig! =D Och inte vilken Blomma som helst nu, utan en vacker, rosa PELARGON, som jag ju tycker så mycket om. För mig är det faktiskt årets allra första Pelargon här i Hemmets lugna vrå, och därför känns det extra roligt. Tusen TACK raraste Du!

Lite längre frampå lär jag införskaffa ett antal själv som skall få husera på Balkongen, men då får det bli lite varmare ute först. Vi har fortfarande minusgrader om natten här, även om dagarna bjuder på desto behagligare temperaturer. Men tills dess njuter jag alltså mycket av denna lilla Skönhet inne, och kanske njuter jag allra mest av den fina gesten det innebär att få något av en god Väninna. =D 
 

Trolda - Grateful! =D 


Kommentarer
Postat av: Saras Inredning

Åh vad ljuvligt. Och vilken härlig väninna =) Jag föredrar oxå rosa pelargoner. Har en Mårbacka som jag plockat fram ur vintervilan, den har börjat skjuta lycka Nu tror jag dessvärre att den har för stor kruka. Det sägs att den bara skjuter i höjden och att det inte blir några blommor?

Jaja, jag får se vad som händer.

Jag brukar köpa nya sticklingar varje år. Mina gröna fingrar är väl inte vad dom borde vara så de flesta blommor åker tyvärr i återvinningen.



Underbar lilja har du vid sängen oxå.



Ha det bäst!!



Kramkram//Sara

Postat av: Ragnvi

Den sköna varelsen kommer nog helt säkert att trivas hos dig! Snäll väninna du har!

Kramen!

Ragnvi

2010-04-20 @ 10:19:25
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Lily

Jag gillar också rosa pelargoner! Gullig väninna du har..

Här är det också minus om natten .. Just nu regnar det kallt!

Kramar LIly

2010-04-20 @ 16:53:05
URL: http://liljekonvalj.blogspot.com
Postat av: Väninnan

Tack själv söta du för den goda fikan och den trevliga stunden vi fick tillsammans. Förstod ju att du skulle ha det väldigt fint hemma, men det var ju inte bara fint utan mysigt och hemtrevligt också, vilket är nog så viktigt :D

Nu blir det till att skotta fram lite ren yta därhemma så jag kan få bjuda hem dig att sitta ner också ;)

Kram från Väninnan

2010-04-20 @ 17:20:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback