Rosbukett Att Njuta Av

 
Blommor gör väl vem som helst glad!?! Det gör det iallafall med MIG! =D Därför införskaffade jag dessa fantastiskt vackra Rosor igår, och jag hoppas få njuta av dem länge.
 
Nu börjar ju Tulpanerna gå mot säsongens slut, och efter att ha haft en bukett hemma på bordet i stort sett varje vecka kändes det tomt på bordet utan något levande i snittblomsväg. Därför blev det alltså dessa ljuvligt söta Rosor istället.
 
Något specifikt artnamn har jag dessvärre inte på Skönheterna, men de är lika vackra att se på ändå. =D

När man köper just Rosor för att sätta i vas är det viktigt att ge dem långa, genomgående snittytor, samt att därefter sätta dem i riktigt varmt vatten, då håller de längre.

Trolda - With Roses! =D

Kommentarer
Postat av: Poppins

Ingen dålig efterträdare till tulpanerna! Det ser väldigt vackert ut med en bukett på bordet. Och hemtrevligt blir det.

Tack för din underbara berättelse om kungsängsliljan. Min fantasi triggades verkligen igång och jag kunde se dessa danskar och svenskar i strid! Vilken tur att vi kan umgås fredligt nu för tiden.

kramar från Poppins

Postat av: Mauden

Underbart vackert! Sedan har du ju det så fint i övrigt också :D Levande blommor på bordet skulle man ha jämt, för det är en fröjd.

Kram

2010-04-15 @ 17:26:20
Postat av: Inga M

Rosor är såååå vackra när de står ett tag och inte genast nickar. Det ser så fint ut på Din bild.



Här har numera till och med gubben lärt sig att sätta rosor i vatten och han gör ungefär som Du beskriver. Samtidigt tycker han själv att det är lite roligt, för några år sedan var han väldigt anti- blommor men det har blivit bättre.

2010-04-17 @ 05:17:38
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback