"Det Lackar Mot Jul..."

 
Så här i mitten av augusti känns väl JULEN knappast så nära ännu, men på Formex-mässan i Stockholm är det ett faktum, och jag har haft den stora glädjen av att få åka upp över en dag till stora staden för att få göra "finliret" - alltså hjälpa till med att DEKORERA och PYNTA! =D
 
Mässan öppnade igår torsdag, och det allra mesta var redan på plats, men det där "lilla extra" var ännu inte gjort, och bland annat BLOMMOR tillfördes... =D
 
Mycket av JULENS Tema går i VITT i år... Rent, enkelt och snyggt! =D 
 

 
Men det figurerar också mycket vackert i "natur-material..."
 
Även GULD är på tapeten... Och tillsammans med "naturliga material" blir det riktigt vackert tycker jag, som ju är en "guld-älskare" av stora mått... =D 
 
Naturligtvis figurerar också den traditionella jul-färgen RÖD... De gamla vackra tavlorna ger en fin och varm inramning med sina guldramar och skapar en julig känsla. 

Ibland känns det helt enkelt som om jag har "Världens Roligaste Jobb..." =D Det gör det absolut vid sådana här tillfällen då man får vara med på otroligt stimulerande dekorations-arbeten, och liksom både Själ och Hjärta "svämmar över" av glädjande och skapande intryck... =D Skall Du besöka Formex-mässan skall Du absolut kika in till vår monter, "Kärrstegens Gård", för den är bara SÅ fin!!! =D

Trolda - "Decorating At Work" =D

Kommentarer
Postat av: Eivor

Det ser ut att bli en vit jul :)

Mycket vackert.

Då kanske du träffade min dotters man som var där och satte upp en utställning för krukor m.m.

Eivor

2010-08-13 @ 10:24:00
Postat av: Anonym

Du är en riktig lyxlirare ;-)

Det är ett härligt jobb du har :D

Vitt är vilsamt, rött kan vara fint i den rätta omgivningen.

Ha det gott

Kram Lily

2010-08-13 @ 10:33:40
Postat av: Mauden

Hej vännen !

Jasså det är redan dags för mässa igen ! Hemskt va tiden går fort :D Är inte riktigt upplagd för jul just nu, men glädjande att vitt är färgen som gäller.

Saknar er allt !

Kramis !

Postat av: Ann Catrine

Tack för inspirationen!

Känns som vitt i jul kan vara bra för mig, jag blir ju så stressad av alla röda pryttlar (alltså, det är helt sant! Jag blir stressad).

I år ska bara vita julgrejer få komma fram hemma hos mig!

Du har räddat min helg//Kramen

2010-08-13 @ 23:57:08
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Inga M

Du har verkligen världens roligaste jobb! En del människor lyckas verkligen hitta sin plats i tillvaron och det har Du gjort!



När man håller julprydnaderna i en skala med vitt och natur så går det att ha mer grejer framme märker jag. Det ser fint ut. Jag är också en guldentusiast, jag investerade i ett par fina "guldreliefhuvuden" i antikstuk häromdagen. De hamnar också i min tvättstuga, den har blivit nostalgi-kitschplats

2010-08-14 @ 12:05:58
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Poppins

Så härligt att du trivs med ditt arbete! Det är inte många människor man hör säga att de trivs så bra på jobbet. Vilket är ju hemskt egentligen eftersom vi tillbringar så mycket av vår tid just på jobbet.



Det känns lite tidigt att börja tänka på jul men tiden går snabbt och snart sitter vi här och bloggar om advent!



Regniga kramar från

Poppins

2010-08-14 @ 13:43:50
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com
Postat av: Barrios

Snyggt jobbat, finliret fixat!

2010-08-15 @ 20:17:31
Postat av: Saras Inredning

Ååh ja jag måste säga att du har verkligen världens bästa jobb =)

Nu är det nåt år sedan jag var på Formex men jag kan fortfarande plocka fram känslan och minnas allt det vackra.



Jag är riktigt avis på dig!

Men jag gillar allt jag ser på dina bilder =)



Jag gör min första jobbardag idag... pewh.. trögt att komma igång tycker jag.



Tusen kramar!

/Sara

2010-08-16 @ 13:15:59
URL: http://blogg.magnusochselma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback