Gott Nytt År!!! =D

 
Jag ÄLSKAR verkligen NYÅR! Det är som ett NYTT avstamp i tillvaron, det känns FULLT av möjligheter, det känns POSITIVT, och det är en sorts NYSTART för det mesta! Man gör en sorts "summering" av året som gått och man minns det GODA, det GLADA, allt positivt som hänt. Har man mindre goda minnen är de på något vis lättare att lägga åt sidan, att "gräva ner" och glömma, för NU ligger det nya året där som en oskriven bok, redo att fyllas med nya kapitel i ens lilla Liv och tillvaro, där ALLT kan vara möjligt! =D

Summerar jag MITT 2010 är det primära naturligtvis att jag fått den stora glädjen av att ha blivit MAMMA! =D Min tillvaro har verkligen förändrats efter det, och jag har absolut ändrat mina värderingar i samband med detta. Saker och ting som eventuellt prioriterades tidigare kommer nu oftast i andra hand och det mesta kretsar kring lille Linus. Man känner en annan sorts ödmjukhet inför Livet och man känner en enorm stor Kärlek till detta lilla Liv - mitt Hjärta formligen svämmar över av känslor emellanåt! =D

Med all denna Kärlek och med Moderskapet högst närvarande följer också andra känslor såsom oro över att något skall HÄNDA ens barn! Oh, hemska tanke! Tidigare har man ju bara haft "sig själv" och de allra närmaste att bry sig om, men de är ju VUXNA! Nu har man alltså helt plötsligt ett litet "hjälplöst" barn att ta hand om och det gör att man på något vis finner en alldeles speciell styrka i sig själv, ALLT för "Lillemans" skull. En kraft som väl alla "UR-MÖDRAR" besitter antar jag... ;-) Och det är väl den kraften och de känslorna som gör att allt faktiskt fungerar och att allt faktiskt bara är så UNDERBART ljuvligt och härligt... =D

Året har också inneburit en ännu mer fantastiskt härlig relation till min älskade Sambo - som ju förutom sin förhoppningsvis eviga Kärlek till mig - också gett mig YTTERLIGARE en att älska - vårt gemensamma barn! =D Den finaste gåva någon kan få, och det känns verkligen som om banden stärkts ytterligare mellan oss och vår Kärlek SPIRAR! ;-) (Nåja, vid nattens blöj-byten är det väl kanske inte alltid sååå värst romantiskt... ;-)) 

Också på mitt Arbete, där jag ju fortfarande stor-trivs, även om jag ju just nu är Mamma-ledig, har det hänt mycket positivt! Vi har expanderat både inom grossist-verksamheten och i affärs-delen och många nya kunder har funnit oss. Jag har också fått två nya arbetskamrater som är ytterst trevliga och som jag ser fram emot att få arbeta tillsammans med senare under det kommande året. Och så har vi ju som alltid så mycket FINT i affären... =D 

Förutom de underbara och goda Vänner jag redan HAR, har jag också lyckats skaffa några NYA, och det är med stor glädje jag ser fram emot nya äventyr med dem! =D

Det är alltså med stor glädje och med mycket hopp jag tar steget in i det nya året, 2011!!! Mycket är ogjort och många möjligheter finns. Flera blad i boken skall sättas på pränt, och tar man klivet in med optimism och glädje skall förhoppningsvis det mesta skrivas i fet stil, allt i positivitetens och i Kärlekens tecken! Och helt plötsligt, innan man vet ordet av, så kommer ju lille Linus att kunna GÅ!!! ;-)

Ett riktigt Gott Nytt År önskar jag alla KÄRA Blogg-Vänner!!! =D

Trolda - Happy New Year!!! =D    

Kommentarer
Postat av: Ann Catrine

Vilket magiskt år du haft min vän!!



*•.¸¸❤ En nyårskram från mig till dig!❤¸¸.•*

Postat av: Marie-Louise

Ja urmödrar är vi allihopa, alla mammor. Ett händelserikt år har du haft och 2011 kommer nog innehålla mycket spännande och trevliga saker.

God fortsättning på det nya året.

2011-01-02 @ 02:18:54
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Inga Magnusson

Ett Gott Nytt År! Du beskriver urkraften i moderskap så fint! Med moderskap (kanske också med faderskap, men det vet jag inget om!) så kommer en hel massa nya känslor som man aldrig upplevt förut; beskyddarinstinkten, ansvaret för en annan människas liv. Och som Du skriver så blir det en tid som binder föräldrarna samman i gemensamma upplevelser kring en ny liten människa.

2011-01-02 @ 09:40:23
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Poppins

Ja, tänk vilken ny riktning ditt liv har tagit med lilleman. Allt förändras och som du skriver, allt måste prioriteras på annat sätt. Så spännande med allt som ligger framför er, att få följa lillens utveckling och få se honom växa upp tryggt och kärleksfullt. Jag önskar hela lilla familjen ett gott 2011 och skickar en speciell kram till Tigermamman!

2011-01-02 @ 17:29:48
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com
Postat av: Ragnvi

Morning o god fortsättning o tack för grattiset hos mig!

Du ska veta att jag har knappt hämtat mig från den härliga chocken när vi fick veta att du blivit mamma! Så himlans glad för din skull!

Ditt nya år kommer helt klart att bjuda på många överraskningar!

Kramen!

Ragnvi

2011-01-03 @ 08:00:33
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Lilitha

Detsamma till dig, söta du. Jag älskar oxå att fira nyår.



Ha en god fortsättning med mycke lycka och kärlek...



Kram Lilitha

2011-01-03 @ 14:15:12
URL: http://lilitha.blogg.se/
Postat av: Saras Inredning

Åh men det låter alldeles alldeles underbart! Vilken härlig summering av ett härligt år :)



Jag är säker på att 2011 blir om möjligt ännu bättre.



Skickar dig de allra varmaste kramar till dig och din underbara familj som jag nu längtar efter att få träffa :)



Åker till lilla mor ett par dagar.



Kramkram//Sara

2011-01-04 @ 09:00:43
URL: http://blogg.magnusochselma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback