Söndagsbilden Och 2:dra Advent! :)

 
Ute vräker snön ner och den som önskar en vit jul lär nog inte bli missnöjd... (Bilden är tagen INIFRÅN, då balkongdörren inte går att öppna för all snö...) För egen del önskar jag såklart en strålande och vit jul, och allt romantiskt det nu innebär, men tycker nog att det är alldeles för TIDIGT med så här mycket snö. Snön anlände till området redan i slutet av oktober, för att sen lägga sig definitivt i början av november, och det är tidigt för våra breddgrader. Idag är det dess bättre inte alls lika KALLT som det varit med minusgrader ner emot de femton, utan temperaturen håller sig kring nollan - passar absolut mig bättre som INTE gillar kyla.   
 
Det är iallafall oerhört mysigt att vara INNE! =D Även om jag dagligen ger mig ut på promenader med Linus i barnvagnen, så njuter jag allra bäst inomhus denna tiden på året. Och speciellt nu i advents-tider då ju Hemmet är extra pyntat och lysande och varmt. En varm och lysande advent önskar jag Eder alla! =D

Trolda - With Weekly Report On A Sunday! =D

Kommentarer
Postat av: Saras Inredning

Wow vilken underbar murgröna!! Pewh.. man blir ju alldeles sjuk av att se dina fina blommor :)



Skönt att vara inne såna här dagar ;)



Kramkram/Sara

Postat av: Lily

Adventstider är något speciellt :D

Det skapar en viss känsla när man ser snön singla förbi..

Jag hoppas det blir en vit jul :D

Jag har haft en innesittardag :)

Tänkte gå på en promenad i snön men lite annat kom emellan..

Jag gillar snön :) Fast inte när det är för kallt!



Kramar Lily

2010-12-05 @ 18:13:52
URL: http://lilysnewplace.blogspot.com
Postat av: Poppins

Kan förstå att du tycker det blir en lååång vinter. Det tycker jag också och vi fick inte snö förrän i förra veckan. Det är lite konstigt eftersom vi har vant oss vid att vintern är mer som en lång höst. Jag har inte ens några riktiga kängor, har inte tyckt att jag behövt några. Men nu får jag nog se till att inskaffa mig några - den här vintern verkar bli lik förra årets kalla vinter.

Ha en bra vecka och njut av dina promenader med Linus.

kramar från Poppins

2010-12-05 @ 20:35:28
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com
Postat av: Ragnvi

Jamen jisses! Sicken murgröna du har! Jag som är lite glad av att den lilla lilla jag har fortfarande lever! Men den ser ut att ge upp vilken dag som helst...suck!

Du...du har ju två guldklimpar så din sambo kan ju ta åt sig han också!

Kramen!

Ragnvi

2010-12-06 @ 04:59:05
URL: http://rankans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback