Söndagsbilden

 
Veckans "Söndagsbild" är disig och grå, men vad som inte syns är att det äntligen är PLUSGRADER, efter som det känns en EVIGHET med temperaturer på minus, och DET mina Vänner är bara SÅ härligt!!! =D Jag har dessutom fått den äran att lyssna till KOLTRASTEN´s ljuvliga sång om att visst närmar det sig Våren! En och annan TALGOXE säger detsamma, och faktum är att vi redan IMORGON skrider in i Vårmånaden mars! Det FINNS alltså hopp, som det ju ALLTID gör! =D
 
Så måste jag visa en bild från mitt Sovrum, där det faktiskt hamnat en KONSTGJORD växt!?! Nu ÄR jag ju definitivt normalt ingen vän av dessa "plastiga saker" men i vissa fall kan det fungera...och det tycker jag det gör här. Efter att ha haft ett antal växter på platsen som inte trivts överhuvudtaget gav jag helt enkelt upp och införskaffade denna gröna växt som varken behöver ljus eller vatten...för en växt där vill jag ha! Och resultatet BLEV nu inte så tokigt om jag får säga det själv...och det FÅR jag ju göra. ;-)

Trolda - With Weekly Report! =D

Kommentarer
Postat av: Inga M

Jag är heller ingen vän av konstgjorda växter men jag har några ormbunkar. De är så vackra men omöjliga att ha levande ex av. De bara skräpar och jag lyckas aldrig hålla liv i dem.



Jag är inte så glad i det tillfälliga mildvädret. Det blev ett skikt med skare överst i snön och det försvårar för framför allt rådjuren att ta sig fram och hitta mat. Man räknar med att halva rådjursstammen i Värmland kan dö i vinter.



Vi människor får glädja oss åt att fågelsången kommit tillbaka och att vi får längre dagar.



Ha en bra helg!

Postat av: milla-andante

Brukar heller inte trivas med konstgjorda men har också en, som faktiskt fungerar, liksom din! En växt gör så mycket!! Du har så ombonat och fint!!

Ja det får TYVÄRR bli ett framflyttande av ananaspaj och trevligt möte...:( vad sägs om måndagen den 15:e??

KRAM

2010-02-28 @ 15:34:33
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Mauden

Ibland kan ju de konstgjorda blommorna komma till heders även hos mig, särskilt på övervåningen, där det av någon konstig anledning tycks vara svårare att få till det här med vattning. Mysigt har du so vanligt gjort det runt dig =)

Kramis

2010-03-01 @ 00:15:42
Postat av: Sara

Jamen du det där blev riktigt bra! Har oxå lite svårt för olevandesväxter, men de blir ju snyggare och snyggare (även de).

Kram/S

2010-03-01 @ 18:40:30
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: Poppins

Jag gillar inte heller konstgjorda växter men körde ett tag också med det på en plats där inget kunde växa naturligt. Det är väl OK att fuska lite grand, tycker jag.

kramis

2010-03-03 @ 21:05:53
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback