Söndagsbilden Och Ett Fynd! =D

 
Termometern visar idag denna söndag "bara" på minus nio grader och det tycker man nästan är BEHAGLIGT nu efter att ha haft ner mot de tjugo en längre tid. Men bara NÄSTAN...det ÄR fortfarande alldeles för kallt ute enligt mig - så är det. Isen ligger annars tjock i hela viken nu och det är många som är ute och fiskar eller åker skridskor på den. Molnen dominerar idag men man kan faktiskt skymta Solen emellanåt - vi GÅR mot ljusare tider nu - så är det! =D
 
GÅRDAGEN bjöd annars på ett par mycket trevliga små FYND... =D Vid ett besök i en "second-hand-affär" i Uddevalla stod denna vackra och sköna KORGSTOL och pockade på Trolda´s uppmärksamhet... "Ta med mig HEM" gav den uttryck för, och godhjärtad som jag nu är var det ett enkelt beslut...;-) Och visst gör den sig alldeles UTMÄRKT i Sovrummet!?! Det är så ROLIGT när man finner den där perfekta möbeln eller prylen till den där platsen i Hemmet som faktiskt är tom (!) och får placera sitt fynd just där. =D Den andra saken som OCKSÅ ville följa med hem var en liten söt SEKRETÄR, och naturligtvis gjorde jag inte heller DEN besviken... ;-) Den kräver dock lite omvårdnad i form av FÄRG, och det blir ju ett ytterst trivsamt litet projekt att ta tag i fram igenom. =D

Trolda - With Weekly Report And A True Finder! =D

Kommentarer
Postat av: Nina

Härlig korgstol du hittade... och naturligtvis pryder den sin plats.

Postat av: Lily

Vilken superfin korgstol! En sån skulle passa perfekt här om det inte vore för min lilla kisse ;-)..Vilken gigantiskt murgröna!!!Jättefin!!Fint med stjärnan i mitten :D

Vilken tur Sture hade som fick sån omvårdnad av dig och herr Trold..Jag blir varm i hjärtat när jag läser det :D

Ha en skön vecka

Kram Lily

2010-01-10 @ 18:20:37
URL: http://lilysnewplace.blogspot.com
Postat av: Lily

Ps! Jättesöta gardiner och kudde! Ds!

2010-01-10 @ 18:21:58
URL: http://lilysnewplace.blogspot.com
Postat av: Inga M

Vilken fin stol! Jag har två korgstolar men inte alls så fina som den här! Vilken lycka att hitta såna på second hand.

2010-01-10 @ 22:24:17
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Sara - Zassi

Åh men du vad korgstolen gjorde sig bra där! Vilket fynd!! Och vilken lycka =)

Dina sovrumsgardiner är ju bara för underbara.



Ha en härlig måndag och ledigdag!

Kramkram/Sara

2010-01-11 @ 08:27:57
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: milla-andante

Vilket fint fynd!! Härligt när den bara visste sin plats så direkt!

Nu gjorde du mig rejält loppissugen!!! (det är flera veckor sedan jag var iväg på en runda...) och sekretären blir jag så nyfiken på!

Tänk att ni hade oväntat besök som inte ville ha kaffe... såå söt! Jag ska genast slänga ut havregryn i olja till Sture och hans vänner! Tack för det tipset! Hm.. undrar om det går bra med fiberhavregryn..???

Ha en bra vecka du goa!

Kram

2010-01-11 @ 11:17:26
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Poppins

Jag har alltid varit svag för just korgstolar och har en i natur i vårt sovrum. Ibland har jag tänkt ta ut den i trädgården för det är extra mysigt att sitta i en korgstol utomhus. Men jag är lite rädd om den så den har aldrig fått komma ut - än.

Ska bli kul att se hur din sekretär ser ut.

kramar från Poppins



PS Vi har ju tropisk värme jämfört med er. Det har gått från minus 8 grader till nästan 0.

2010-01-11 @ 17:50:58
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com
Postat av: Ingrid ♥

Så vackra gardiner ...riktigt vårligt eller nästan sommar. Man riktigt längtar dit nu.

Kram Ingrid

2010-01-11 @ 20:33:14
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback