Danska Loppis-Fynd! =D

 
På den danska "bagagerumsmarknaden" i Söndervig var det FULLT med folk och "bagage-luckor", och utbudet av varor varierade verkligen. En hel del "krafs" - i MITT tycke och smak - säkert inte i andras - och en hel del saker som onekligen väckte ett litet trevligt "ha-begär" hos undertecknad... ;-)
 
Ett litet ha-begär fick jag bland annat av denna härliga och vackra TVÄTTKORG! För femtio riksdaler blev den min och det tycker jag är ett riktigt FYND! Om jag nu skall ha den till just "tvättkorg" återstår att se, men att jag SKULLE ha den var givet! =D
 
Annat som väckte mitt lilla begär var dessa gamla härliga STRYKJÄRN! Tre stycken för en hundring...det KAN man ju bara inte låta bli!?! ;-) Den helt underbara BRÖD-SKÄRAREN var ett annat fynd som kändes helt rätt att ta med hem och förvara lök på. Annars var det tydligen många danskar som använde dessa charmiga tingestar som KOKBOKSSTÖD! Ingen dum idé alls egentligen med tanke på att brädorna är i vinkel mot varandra och på så vis fungerar fint till just böcker. Även där fick jag endast betala en hundring och det gjorde jag mer än gärna... =D
 
Det gamla gjutjärnet är precis så där perfekt rostigt som Trolda tycker om... ;-) Plåttavlan med GLASSEN på är nytillverkad i gammaldags stil, och med tanke på den rådande värmen och det då medföljande GLASS-SUGET, gick inte heller den att motstå! =D

Trolda - "Happy Finder"! =D

Kommentarer
Postat av: ejmis

Vilka härliga fynd!

Postat av: Saras Inredning

Åh vilka urgulliga hus. Verkligen som sagohus :)



Vad roligt med bagageloppis. Jag har aldrig varit på en sån men ser att dom annonserar om det lite nu och då även här. Superfina fynd har du gjort och brödskäraren är helt underbar, har aldrig sett liknande :)



Själv är jag på dag 2 av semestern (5v) och njuter i fulla drag.



Ha det bäst!

Kramkram/Sara

2010-07-13 @ 10:45:20
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: Mauden

Välkommen hem kära du !

Ser att du haft det underbart på din semester, vilken du var väl värd. Hoppas ni fått njuta riktigt ordentligt.



Underbara ting har du också lyckats "kapa" till dig. Lika fint som alltid.



Kramen !

2010-07-13 @ 13:05:06
URL: http://enmarken.se
Postat av: Inga M

Kul att få se Dina fynd! Jag hade nog köpt lite andra saker, har redan strykjärn och en fin tvättkorg. Den där brödskäraren måste vara något typiskt danskt, känner inte igen den.

2010-07-14 @ 00:18:50
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Morning! Skriver som hon Inga: brödskäraren har jag inte sett tidigare! Så bra att den fick följa dig hem! (Fniss...såg duken inunder också, den vita, många såna har jag virkat i både vitt o rosa...)

Havet o stugorna....underbart!

Kramen!

Ragnvi

2010-07-14 @ 07:07:19
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Lily

Fina fynd du gjort! Brödskäraren var fiffig. Jag älskar bakluckeloppisar :D))



Kramar Lily

2010-07-14 @ 20:53:21
URL: http://liljekonvalj.blogspot.com
Postat av: Poppins

Det var fina fynd du gjorde! Jag hade gärna tagit med hem allihopa men helst den fina skäraren. Den var verkligen vacker!

kramar i värmen från Poppins

2010-07-16 @ 16:40:37
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback