Söndagsbilden

 
Ja, att det rådde VÄRMEBÖLJA så sent som igår kan väl ingen tro idag...!?! Här öser regnet ner och termometern visar endast 13 (!) grader. Himlen är totalt grå och så skall det tydligen vara resten utav dagen också. Och visst BEHÖVS det regn! Det är väldigt torrt ute i våra marker och så tänker jag på alla små "gula godingar" vi kallar KANTARELLER som ju vill ha lite väta för att frodas i det gröna...för tydligen är säsongen i full gång och det får absolut bli en liten tur inom det närmaste för att leta efter "Skogens guld"! =D
 
Regnväder har också den fördelen att vara ett alldeles utmärkt "shopping-väder", tycker jag... Alltså har jag passat på att införskaffa ett par nya "invånare" till "Residenset" idag... =D
 
Det är ÄNGLAR i ett material som påminner om betong, och de små är till för att hängas upp på väggen, medans den större får stå på plats. Jag har ännu inte funnit någon perfekt plats till dem men det kommer väl frampå - det BRUKAR inte vara något större problem... ;-)

Trolda - With Weekly Report And Angels! =D

Kommentarer
Postat av: Lily

Här har det varit mulet, väldigt blåsigt och grått i två dagar utan regn. Visst behöver regna lite..



Jättefina invånare som flyttat in i ert residens.



Kul med lite shopping :D



Kram Lily

Postat av: Inga M

Jag har gått och klämt på några såna här betongänglar i en affär här, men jag har ingen plats att ställa dem på. Det måste liksom vara rätt omgivning också.

2010-07-27 @ 06:52:47
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Morning i änglaparadiset! Såå fina!

Varannandagsväder här nu...i söndags fick även vi regn, igår sken solen igen! Idag är här mulet igen...skönt!

Kramen!

Ragnvi



PS. Taklist finns redan hos oss...jag var sugen på att byta ut den men...

2010-07-27 @ 07:59:41
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Saras Inredning

Vilka härliga skyltar du köpt. Passar perfekt hos dig =D. Och änglarna är ju bara för fina, du kan fynda du. Din hjärtan-på-tråd är jag såå avis på - mina dör - inte vet jag om jag vattnar ihjäl dom eller vattnar för lite :(



Jaja, life on a stick.



Ha det bäst!

Tusen kramar/Sara

2010-07-27 @ 12:04:30
URL: http://blogg.magnusochselma.se
Postat av: Poppins

Som tur är får alltid en ängel plats någonstans. Dina söta änglar får nog fin plats att bo att på!

Jag tyckte det var skönt när regnet kom, naturen behöver verkligen några droppar. Däremot är det nog för sent för lantbruket, skörden pågår för fullt nu och den blir nog inte så bra. Betfälten ser torra och trista ut men lite regn kan nog rädda dem ännu.

kramar från Poppins

2010-08-01 @ 11:21:39
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback