Längtan Till Havet

 
Nu BOR ju jag förvisso redan vid HAVET, men det är något alldeles extra med Havet destinerat UTOMSKÄRS, där man kan blicka ut över HORISONTEN. Därför blev det idag en tur ut till SKÄRHAMN, där just Hav möter Himmel, och det är med ro i Själen och med ett varmt Hjärta jag lutar mig tillbaka i soffan efter uträttat dagsverke. För ibland liksom KRÄVER mitt jag en dos av detta, så ÄR det! 
 
Och visst är väl Skärhamn vackert även i vinterskrud!?! Även om jag NATURLIGTVIS föredrar det om Sommaren. Här kan man också se att det faktiskt FINNS öppet vatten trots all is...och det är väl egentligen bara en tidsfråga innan böljorna de blå sveper ända in mot land. Vintern börjar onekligen tappa sitt grepp och jag jublar inombords! =D
 
Jublar över öppet vatten gör säkert också alla dessa vackra SVANAR som hade riktigt fest på diverse godsaker inne i hamnen. Fantastiska Fåglar, SÅ vackra och stolta!
 
Ja, dagen idag har verkligen varit fantastiskt härlig och jag känner mig oerhört nöjd och tillfreds med tillvaron efter att ha fått blicka ut över öppet Hav och en till synes oändlig Horisont. Att vi dessutom hann med ett besök på Akvarellmuséet i Skärhamn, en härlig lunch på restaurangen där, och lite shopping, gör ju inte saken sämre... Det är HÄRLIGT med helg! =D

Trolda - By The Sea! =D

Kommentarer
Postat av: Ragnvi

Vet rakt inte vilka jag tycker bäst om...vackra svanar eller rostiga tuppar...?! Gillar nog allt lika mycket tror jag! Underbara foton!

Kramen!

Ragnvi

Postat av: Poppins

Det låter härligt med en tur ut i skärgården. Men vad har hänt med kyrktornet? Brukar det inte vara ett leende torn?

kram från Poppins

2010-03-14 @ 00:41:40
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com
Postat av: Inga M

Vi var på Akvarellmuseet i somras och kollade på samlingen av barnboksillustrationer. Hur läckert som helst. Var det en annan utställning nu eller?

2010-03-14 @ 09:28:38
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vackra bilder.

Det är fint därute och svanarna är allt finare än tupparna :)

Hälsn. Eivor

2010-03-14 @ 10:37:57
Postat av: Lily

Vilka underbara bilder! Min längtan till havet är också stor..

Ha en skön söndag

Kram Lily

2010-03-14 @ 16:22:22
URL: http://lilysnewplace.blogspot.com
Postat av: Mauden

Åh vilka vackra bilder ! Förstår att ni måste ha haft en mycket trevlig dag i dessa omgivningar. Är det inte en underbar tid vi har nu och en tid framöver. Man känner i hela kroppen hur allt börjar väckas till liv igen. Underbara känslor som förväntan och längtan infinner sig och det är bara att njuta :D

Kraaam

2010-03-14 @ 23:44:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback