Påskris

 
Jodå, Påsken går allt i GULT även hemma hos mig! Iallafall till viss del... Den gamla kannan med CITRONER på är fransk och en Favorit. Och som här fylld med Björkris, gula Fjädrar och Ägg, blir den extra dekorativ. De små Kycklingarna passar fint till.
 
Den rostiga underbara (och jätte-tunga...) JÄRN-URNAN känns dock som den ultimata platsen för Påskriset! =D Och HÄR går tonerna återigen mer mot det BRUNA... Bruna Fjädrar, och Glas-ägg i mättade brända toner. (Syns ganska dåligt på bilden måste jag säga, och jag får väl skylla på motljuset...)

Ja, PÅSKEN närmar sig med stormsteg! Nu är det tydligen utlovat bättre temperaturer utomhus i veckan som kommer, och då kanske man till och med kan få det lite fint med Blomster UTE snart!?! DET skall bli så underbart härligt att få "sätta händerna" i krukorna på trappan och få in lite FÄRG och VÅR i miljön nu snart! =D

Trolda - "Easter-Lover" =D

Kommentarer
Postat av: Eivor

Det gula påskriset är fint.

Det var inte meningen att kritisera dina tuppar, jag är lite för rättfram ibland.

Jag vet ju att man bara skall berömma på bloggarna annars är man besvärlig. (gäller en del andra bloggar). Har man inte samma smak så skall man vara tyst. Så är det.

Önskar dig en fin vår och Glad Påsk.

Hälsningar Eivor

2010-03-16 @ 10:56:08
Postat av: Nina

Och själv kör jag med lila :)

Postat av: Trolda

Eivor; Ja men SJÄLVKLART tar jag inte det som "kritik" att DU - liksom flertalet andra - inte gillar rostiga saker!!! :) Jag tycker istället det bara är roligt när folk säger vad de tycker och tänker. Och som bekant; "smaken ÄR ju som baken!" =D

Nina; Ja, där har vi ju exempelvis ETT exempel...lila är inte MIN färg, men säkert perfekt hos DIG! =D



Trolda - Gillar fortfarande rost! =D

2010-03-16 @ 19:24:01
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: Lily

Jo närmar sig med stormsteg...jag som inte börjat pyssla än...Fast blommor har jag ju köpt :D))Köpte mig några têtê â têtê igår kväll. Imorse när jag skulle köra iväg och jobba såg jag att några knoppar öppnat sig. För en timme sedan när jag kom hem, fick jag en chock..alla blommade för fullt :D)) Har satt några i loftgången i väntan på..Det är en härlig tid vi har framför oss :D))

Är störtförälskad i din järnurna!!!

Ha de gott

Kram Lily

2010-03-16 @ 20:51:12
URL: http://lilysnewplace.blogspot.com
Postat av: Ragnvi

Morning lilla Trolda! Har hittat min påskkartong ute i röran på altanen...ska väl påska lite i nygamla huset...men lika fint som du blir det svårt att få!

Kramen!

Ragnvi

2010-03-17 @ 06:55:24
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Sara

Åååh men så snyggt!! Men alltså? Inlägget är från den 16e - hallå vaddå jag är ju in varje dag, ibland 2ggr om dagen! Och inte har jag då sett nåt... Hmmm.. kan det vara så att BLOGGERSKAN förbereder inlägg?



Jamen så är det nog :) Smart!!



Ha det bäst!!

/Sara

2010-03-18 @ 20:24:22
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: Poppins

Jag tycker också att gult hör påsken till - och grönt förstås, jag älskar grönt - men även jag har börjat att experimentera med olika färger som grått, brunt och pastell. Jag kommer aldrig att bli en "vit" person för jag tycker alldeles för mycket om färger.

kramar från Poppins

2010-03-19 @ 17:02:34
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback