Tupp-Yra

 
I många, många år har jag verkligen tyckt om ROSTIGA saker, och det är ingenting som avtar, utan snarare förstärks! Och när jag häromdagen fick ögonen på dessa URSÖTA rostiga TUPPAR, ja, då blev det naturligtvis affär... =D
 
Jag har ännu inte hittat den perfekta platsen för "Herrarna i mosskostym", men DET är ju ett ganska så trivsamt "dilemma"... ;-) Kanske hamnar de till slut UTOMHUS tillsammans med de prunkande VÅRBLOMMORNA man drömmer så om nu...Penséer, Påskliljor och Pärlhyacinter bland många andra!?! De två KRUKORNA är inköpta från mitt Arbete och jag ser dem titt som tätt även hos ANDRA Bloggare...vi HAR ju så gó smak vi Bloggare! ;-) 
 
Ja, jag tycker verkligen mycket om mina nyinförskaffade TUPPAR!!! Och jag glädjer mig så åt den stundande PÅSKEN, som närmar sig med stormsteg, även om dessa Herrar troligen får en mer långlivad vistelse här hos mig än bara under påsken! =D 

Trolda - With Rusty Roosters! =D

Kommentarer
Postat av: Ann Catrine

Så snyggt med rostiga ting, och tupparna var dessutom ovanligt snygga!! Ska också pynta lite idag med påskgrejer. Det är ju inte så långt kvar till den mest kravlösa helgen på året!



Önskar dig en mysig onsdag!

Postat av: Saras Inredning

Jamen du så SNYGGA krukor =) Jag tror minsann jag fyndat likadana? Miljögården, keramik.



ÄLSKAR oxå tuppar och hönor av alla de slag och dina rostiga saker är alldeles underbara.



Får sån inspiration. Jag tror jag måste kolla om inte det fanns fler krukor att fynda - för utebruk! Och mera BLOMMOR - vad är det för söta blommor du har i dom?? Gröna pluppar?



ALLT rostigt är så fint - jag är så nöjd över min lilla samling - med inspiration från dig såklart.



Kramkram/S

2010-03-10 @ 10:00:34
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: milla-andante

Så fina herrar som flyttat in!!! Då är ni tre tuppar och en höna i familjen nu då!!:)

Låter så härligt när du skriver om blommorna och jag fick en sån lust att plantera en vårkruka utanför dörren. Så fort lite av snön behagar smälta...

KRAM

2010-03-10 @ 10:44:48
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Eivor

Ja smaken är ju olika ( som tur är)men jag tycker gult passar bättre på påsk än brunt.

Så dom är jag inte spekulant på :)

Glad Påsk (lite tidigt förstås)

Eivor

2010-03-10 @ 11:16:20
Postat av: ejmis

Du bjuder på fantastiska saker som vanligt =)

2010-03-10 @ 11:59:07
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Mauden

Här kommer en liten hälsning från sjukbädden. Inte kul att bli liggande så här, men en titt i din blogg piggar alltid upp :) Tuppar och hönor är en skönt släkte och de här nya förmågorna gissar jag kan få stå längre än bara över påsk.

Ses snart ;)

Kram

2010-03-10 @ 13:01:24
Postat av: Inga M

Jag vet inte om det är en generationsfråga men jag har lite svårt att uppskatta rostiga saker. För mig blir de helt enkelt inte fina, men jag inser att smaken är olika och det är väl tur.

2010-03-11 @ 07:03:09
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Poppins

Så mysiga herrar i rost!

2010-03-14 @ 00:42:27
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com
Postat av: Lily

Så fina tuppar!

Kram Lily

2010-03-14 @ 16:24:16
URL: http://lilysnewplace.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback