Båthamnen!

 
Fler och fler båtar hamnar i vattnet men än så länge är det ändå glest mellan skroven vid bryggorna i hamnen. Och med tanke på den hitintills så kylslagna månaden maj är det inte att undra på... (När KOMMER den där riktigt GOÁ värmen kan man undra...nu säger de dessutom att NORRLAND skall få HÖGSOMMARVÄRME till helgen!?! Livet är inte rättvist...eller så är det precis vad det är, för där uppe i norr har de säkert haft en extra kall och lång vinter och BEHÖVER lite värme! ;-))
 
Det är annars väldigt trivsamt att strosa runt i hamnområdet och kika på alla båtar som ligger och guppar sida vid sida, och där råder alltid någon form av aktivitet. Just nu slipas det och målas det på flertalet båtar som ligger på land, och jag kan bara tänka mig hur ägarna längtar efter den där första fina turen för säsongen, då segel blir fulla av vind, eller då motorerna mullrar igång... 
 
Man har dessutom en eminent UTSIKT från båthamnen... Åt väster har man Ulvön, där jag gärna och ofta badar om Sommaren, och där utanför ligger Orust, faktiskt en av Sverige´s största öar. Vänder man däremot blicken mot öster, som här på bilden, ser man samhället och Trolda´s lilla Residens (!) - alltså det gula huset till vänster i bild! ;-)  Balkongen skymtar bakom björken, ingången nedanför till höger om den, och så de tre fönstren ovanför ingången på rad. OCH fönstren på gaveln. =D Vi STORTRIVS verkligen i Lägenheten, jag och min käre Sambo, och längtar mycket efter lite VÄRME, så att vi skall kunna sitta och njuta av Solens strålar och nedgång på balkongen! Så nu hoppas vi verkligen att de uppe i norr kan dela med sig av de generösa temperaturerna till oss också! =D

Trolda - At The Harbour! =D

Kommentarer
Postat av: Saras Inredning

Men du jag förstår att ni stormtrivs! Ni har ju verkligen fantastiskt LÄGE.



Ha en underbar fortsättning på veckan!

Imorrn är det FREDAG.

Tjohoo =)



**************

Kramkram/Sara

Postat av: Lily

Ni bor verkligen underbart!:D



Nu får det gärna bli någon grad varmare :D



Ha en härlig helg

Kram Lily

2010-05-14 @ 08:21:13
URL: http://liljekonvalj.blogspot.com
Postat av: Nina

Jo du Trolda... här uppe i norr är det varma fjorton grader, redan på morgonen. Fast solen lyser med sin frånvaro.

2010-05-14 @ 08:51:31
URL: http://ninalindh.blogspot.com
Postat av: Ragnvi

Kvitterivitt på sig själv du där mitt i Västkustens Paradis! Ingen värme än här men morgondagen (lördagen) verkar lovande!

Fnissade lite åt din kommentar hos mig...men se nån ornitolog lär jag aldrig bli!

Kramen!

Ragnvi

2010-05-14 @ 08:51:44
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Poppins

Jag har precis kommit hem efter några dagar i Skagen. Och där var det precis samma väder som hemma! Visst längtar men efter värmen nu, det känns som om någon driver med oss. Först en låååååång kall vinter efter en bedrövlig sommar och nu så ska vi inte få någon vårvärme heller... Men det blir nog varmt någon gång och då får du mysa på balkongen.

regniga skånehälsningar från Poppins

2010-05-15 @ 13:43:35
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com
Postat av: Inga M

Nu har värmen och vårregnet kommit till oss här i Värmland och vi har räknat ut att växtligheten bara kommer att explodera. Mycket har stått stilla i veckor med torka och nattfrost. Nu kommer ryssvärmen.

2010-05-16 @ 06:57:46
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback