Glas-Fynd! =D

 
Jag har alltid tyckt mycket om olika produkter i GLAS! Och när jag besökte en liten söt "Antik&Kuriosa-Bod" i Vänersborg häromdagen fann jag dessa vackra Flaskor och Burkar som jag inte kunde motstå. :)
 
Det är tänkt att de så småningom skall hamna på en än så länge obefintlig HYLLA i Köket... Där skall burkarna fyllas med diverse torra matvaror och flaskorna kanske får inhysa någon vacker snittblomma eller helt enkelt bara ståta i egen prakt. Det är onekligen något visst med GAMMALT glas. Man ser slitaget som blivit av tidens tand, och jag tycker bara det blir vackrare med åren.

NU blir det till att gå ut i de tjugo graderna och i SOLSKENET! För man har ju SEMESTER!!! ;-)

Trolda - "Glass-ig..." ;-)

Kommentarer
Postat av: Saras Inredning

Åh vilka fina fynd! Gillar oxå gamla flaskor och tänk precis såna där glasburkar (marmelad eller sylt) har jag oxå köpt på loppis, fast ifjol eller kanske var det ännu förra året? Såå fina!



Ha det bra semesterfirar'n.

Kram/Sara

******************************************

Postat av: Mauden

Hej vännen !

Märker att du har det bra på din semester ;)

Det här med att ha förmågan att SE saker bland en massa annat beundrar jag hos folk som kan just det.

Jag hade med all sannolikhet låtit burkarna passera men nu ser jag ju hur fint det kan bli :D

Du é så DUKTIIIG !!! ;)

Kram kram

2010-05-18 @ 21:11:55
Postat av: Poppins

Glas är fint! Och gammalt glas, helst lite tjockt och repigt, det är charmigt. Det kommer att bli vackert på din hylla.

Ha en härlig semester! Det är en underbar tid nu, allt är så vackert ute i naturen.

kramar från Poppins

2010-05-19 @ 22:23:21
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com
Postat av: Ragnvi

Morning! Hoppas veckan fortatte att bjuda på sol o värme! Här väntas åskväder idag...grrr!

Härliga loppisfynd!

Kramen!

Ragnvi

2010-05-20 @ 05:27:02
URL: http://rankans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback