Liseberg! =D

 
Denna helg är det "Lisebergs Trädgårdsdagar" och någon tur med VÄDRET har de sannerligen inte, om man nu inte tycker om ihållande regn och isande vindar vill säga... Det gör nu INTE jag, men jag och den käre Sambon trotsade vädrets makter och åkte ner en sväng iallafall. Och som alltid är det mycket vackert att skåda på sköna Liseberg. Här är det ett Körsbärsträd som blomstrar för fullt!  
 
Ett hav av Blommor... Runt om i parken var det som alltid rabatter i full blom, och här är det framförallt TULPANERNA som visar sig från sin allra bästa sida. Tillsammans med Penséer i olika färger blir det riktigt effektfullt.
 
Färgsprakande så det förslår... Kanske inte MIN smak direkt, att blanda kulörer i alla möjliga toner, men man blir ändå GLAD åt att se alla dessa färger just nu, speciellt med tanke på det grå och ruggiga vädret.

Själva utställarna och försäljarna av diverse trädgårdsprodukter och plantor var dock nog de som led mest...det kan helt enkelt inte vara speciellt trevligt att stå på en och samma plats i flera timmar i sådan väderlek... Förhoppningsvis får de bättre väder imorgon! För egen del hade jag mycket väl kunnat tänka mig att åka ner en sväng även imorgon om det hade varit en BRA utställning. Det tyckte jag nu inte, utan deras utbud kändes faktiskt varken speciellt spännande eller nytt... Kanske är det helt enkelt jag som är lite "bortskämd" med att omge mig med vackra Blommor och saker på mitt arbete hela tiden...!?! ;-) 
 
Så några BLOMMANDE inköp inspirerades jag nu INTE till... Däremot tog jag och den käre Sambon hem var sin STJÄRNVINST på olika lyckohjul! Sambon vann en jätte-stor KEXCHOKLAD innehållandes hela 36 (!) stycken "vanliga" kexchoklad, och jag vann en ursöt gigantisk KOALA-BJÖRN!!! =D Man blir som barn på nytt där framför hjulen och glädjen var STOR när det klingade till i klockan och en stjärnvinst utbasunerades! =D Så trots dåligt väder och en ganska så trist utställning av försäljarna blev det en LYCKAD och LYCKLIG liten tur!!! =D

Trolda - "With A Koala Bear!" =D
  

Kommentarer
Postat av: Inga M

Menar Du att våren har kommit så långt i Göteborg!? Helt otroligt! Här har björkarna strävat på och slagit ut nu i flera dagar, men det blir liksom inget mer av det eftersom det är så kallt på nätterna.



Ha en fortsatt trevlig helg!

Postat av: Ann Catrine

Här är det lite kvar innan det blir grönt, fast jag såg igår att häggen faktiskt har en svag svag ton av grönt..

Tycker som du,skulle aldrig vilja ha så många färger i mina planteringar, alldeles för rörigt och stressande,men kan se en liten tjusning med det i en så stor anläggning.

Som vanligt fantastiska foton, tack för att du bjuder på vårkänslor till oss i norr!



Kramar!

2010-05-08 @ 23:54:31
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Lily

Jag läste om helgens trädgårdsfest på Liseberg och tänkte att det hade varit kul att få uppleva det! Jag har aldrig varit på Liseberg..

Blandning av olika kulörer är jag inte så förtjust, skulle aldrig ha det hemma. Blir så plottrigt och tar för mycket energi..:D



Ha en mysig söndag och vecka

Kram Lily

2010-05-09 @ 10:11:38
URL: http://liljekonvalj.blogspot.com
Postat av: Lily

Härliga stjärnvinster!

Som godisälskare jag är blir väldigt imponerad av kexchokladet. Vilket STORT(små invändigt, men ändå)

Kram

2010-05-09 @ 10:14:19
URL: http://liljekonvalj.blogspot.com
Postat av: Poppins

Vilken härlig vinst! Det hade jag också blivit glad över - men så är jag ju en riktig gottegris.

Och det såg fint ut på Liseberg, en riktig färgexplosion. Tänk, jag sade precis samma sak på i lördags när vi var på konstutställning om Miro i Danmark: Lite för mycket färg för min smak, men glad blir man!

kramar från Poppins

2010-05-09 @ 16:53:39
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback