Söndagsbilden Och Plantering!

 
Fler och fler båtar hamnar i vattnet som synes på veckans "Söndagsbild". Och idag med härligt Solsken och med en temperatur på närmare femton grader hade man nog kunnat njuta av böljan den blå, även om vinden tyvärr friskar i och är lite kylig. Men befinner man sig i LÄ är det ljuvligt! =D
 
Lä var det idag vid vår Entré, och därför passade jag på att fräscha upp de befintliga Blommorna, plantera nya i krukor och "mossade om" vissa saker, ställningen till lyktan exempelvis. Det är VITA blommor som gäller för mig just nu och jag planterade Tobaksplantor tillsammans med Petunior.
 
Mina terrakotta-ägg pryder sin plats året om och jag passade på att plantera i ett som var trasigt, där halva delen utgör en liten skål. ÅTERANVÄNDNING kallas väl det...! ;-) 
 
Lite gulligt i ägget där... =D Återanvändning är det verkligen också av "spirorna" som tidigare huserat i min förra Trädgård. Nu blev de dock avsågade rejält för att hålla måtten, men lika fina är de för det. =D Det är verkligen avkopplande att greja med "Blommor och Blad" tycker jag, och jag blir på ett sådant oförskämt gott humör av att hålla på att pyssla och dona, dekorera, pynta och göra fint omkring mig! =D

Trolda - With Weekly Report And With Decorations! =D

 
 

Kommentarer
Postat av: Ann Catrine

Önskar så att vi bodde nära varandra, då skulle jag bjuda hem dig på fika, - och du skulle fixa med mina "blommor" ;-)

Här uppe brukar vi plantera på balkonger och i rabatter ungefär om en månad! Ifjol höll jag mig också till mycket vitt, lite i lavendel och lite lime... jag mår gott av de färgerna, och jag vill absolut inte ha alla regnbågens färger, varken inne eller ute... Lugnt för ögat måste det vara! Och då blir det lugnt för min själ...

Jag hade en jättestor lerkruka som gått sönder, den lade jag med trasiga sidan ner i en rabatt och ur den lät jag lavandel välla. Det funkade ur bra som helst! Antar det blev lite varmt om fötterna på växten, lite lä mot kalla norrlandsvindar ;-)



Önskar dig bästa söndagskvällen, du inredare av hög klass! KRAM!

Postat av: Ann Catrine

P.S Att jag skrev "blommor" betydde inte någon ekivok inbjudan, om du misstänkte det!? Jag menade att mina blommor knappt är värda namnet... gröna växter bara. Utomhus däremot är jag en hejare på att få växterna att trivas och frodas! Inomhus är det omöjligt att få annat än orkider att njuta...

2010-05-09 @ 20:10:25
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Poppins

Så fint det blev! Och du verkligen duktig på att fixa och pynta och se till att det blir mysigt.

kramis

2010-05-15 @ 13:46:14
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback